صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۴۹۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات خبر داد:

گروه فناوری اطلاعات ــ رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: با طراحی و اجرای تابلو‌های عناوین ساختمان‌ها و خیابان‌های پردیس وزارت ارتباطات، دومین مرحله از طرح هویت بصری وزارتخانه اجرا شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدجمال هادیان، مسئول طرح هویت بصری وزارت ارتباطات با اعلام این خبر گفت: عناوین ساختمان‌ها و خیابان‌های وزارتخانه با تکیه بر سه محور انتخاب شده‌اند. اول، براساس کارکرد و شخصیت ساختمان‌ها؛ دوم، بر اساس تعلق شهدای عزیز وزارت ارتباطات و سوم، بر اساس نام مشاهیر یا وزرایی که در طول حضور در این وزارتخانه خدمات برجسته‌ای داشته‌اند.

وی افزود: به همین دلیل، در نخستین گام خیابان اصلی ورودی وزارتخانه (از ورودی شماره هشت تا انتها) به نام شهدای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نام‌گذاری شد. در ابتدای این خیابان و مدخل وزارتخانه، میدان «مدافعان حرم» و در انتهای آن میدان «شهدای وزارت ارتباطات» نام‌گذاری شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات ادامه داد: به‌منظور تجلیل از مقام شامخ شهدای وزارت ارتباطات و درج تک تک شهدا، اثر حجمی به ارتفاع ۶ متر به‌عنوان نماد شهدای وزارت ارتباطات در نظر گرفته شده که در میانه میدان شهدا نصب و در بخشی از آن نام تک‌تک شهدای وزارتخانه درج خواهد شد و از این پس این میدان در مناسبت‌های ویژه بزرگداشت شهدا میعادگاه علاقه‌مندان و رهروان راه شهدا خواهد بود.

هادیان درباره نحوه انتخاب سایر عناوین نیز گفت: پس از مشورت‌های متعدد، بسته به مسیر و کارکرد هر خیابان یا گذر نام مناسبی انتخاب و تصویب شد و برای آنکه نام مشاهیر و بزرگان این وزارتخانه از بدو تأسیس تاکنون زنده بماند عناوین برخی از خیابان‌های فرعی و گذرگاه‌ها و محوطه‌های سبز به نام مشاهیر وزارت ارتباطات نام‌گذاری شده است.

وی افزود: در درج عناوین از فونت جدید فناوری استفاده شده و برای راهنمایی مهمانان خارجی علاوه بر عنوان فارسی، عنوان انگلیسی هم روی هر تابلو درج شده است. بدین ترتیب برای نخستین بار پردیس وزارت ارتباطات از تابلو‌های راهنما و هویت مشخص برخوردار شد.در مرحله بعد هم طراحی و اجرای تابلو‌های راهنمای طبقات و اتاق‌ها را آغاز خواهیم کرد.
انتهای پیام