صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۵۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
در اصفهان؛

گروه اجتماعی ـ مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از برگزاری دوره تربیت کارشناس نظام سیاسی اسلام ویژه طلاب و مبلغان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حامد اهتمام، در نشست خبری که امروز پنجشنبه 10 بهمن‌ماه در محل این دفتر برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در سه عرصه رصد وضعیت تبلیغی، آموزش تخصصی مبلغان و اعزام‌های عمومی و تخصصی فعالیت می‌کند.

وی افزود: در عرصه رصد وضعیت تبلیغی، طرح تکریم مبلغ در محیط تبلیغ را اجرا می‌کنیم، یعنی به جای اینکه به نکته‌های مغفول مانده و کوتاهی‌ها بپردازیم، با حضور در مناطق تبلیغی، از مبلغان توانمند تجلیل به عمل آورده و در کنار آن، بازرسی‌ها و رصدهای مرتبط را انجام می‌دهیم.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: در عرصه آموزش‌های تخصصی، محوریت با دانش‌افزایی و توانمندسازی مبلغان در زمینه‌های کلام، قرآن، کودک و نوجوان، خانواده، مشاوره و موضوعات دیگر است. در عرصه اعزام، بیش از 2000 مبلغ فعال خواهر و برادر داریم که در اعزام‌های عمومی، بیش از 1000 مبلغ به سراسر استان و کشور اعزام می‌شوند.

اهتمام در خصوص برنامه‌های دهه فجر این اداره کل، گفت: طرح اول با عنوان «پهلوانان نمی‌میرند» برگزاری 1000 جلسه کودک و نوجوان با محتوای انقلاب اسلامی و گام دوم در مقطع ابتدایی و راهنمایی در استان اصفهان و با همکاری آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی را شامل می‌شود. طرح دوم، «بچه‌های انقلاب» نام دارد که با حضور 1000 دانش‌آموز برگزار می‌شود و این دانش‌آموزان در برنامه‌ای با موضوع انقلاب و امام در نگارستان امام خمینی(ره) شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: طرح سوم، «مسجد و انقلاب» نام دارد که برگزاری 1000 جلسه در کانون‌های فرهنگی مساجد با موضوع سبک زندگی، ترویج فرهنگ قرآن و انقلاب اسلامی را شامل می‌شود. عنوان طرح چهارم، «فاطمیات» است که اعزام 500 نفر مبلغ تخصصی با موضوع سبک زندگی سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا(س) و با محوریت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را دنبال می‌کند.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیان کرد: طرح آخر با عنوان دوره تربیت کارشناس «نظام سیاسی اسلام» با هدف آشنایی طلاب و مبلغان با این مقوله و با حضور اساتیدی چون رجبی دوانی، احمد رهدار،  محمدتقی سبحانی و آیت‌الله سید منذر حکیم، از 12 تا 19 بهمن‌ماه در مجتمع آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه اصفهان واقع در خیابان فلسطین برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: محوریت بیشتر برنامه‌های اداره کل فرهنگی تبلیغی در دهه فجر، حوزه کودک و نوجوان و با هدف امیدآفرینی و گام دوم انقلاب است. از طرف دیگر، طرح‌های ما بیشتر در مناطق محروم و دارای آسیب برگزار می‌شود.

انتهای پیام