صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۸۶۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

امام جمعه میاندوآب گفت: دشمنان همواره به‌دنبال زیر سؤال بردن ارکان نظام، ارزش‌ها و معیارها بوده‌اند و در آخرین مورد نیز، حمله به شورای نگهبان را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن‌زاده، امام جمعه میاندوآب در خطبه‌های نماز جمعه ۲۵ بهمن‌ماه میاندوآب، با بیان اینکه دشمنان همواره به‌دنبال زیر سؤال بردن ارکان نظام، ارزش‌ها و معیارها بوده‌اند، اظهار کرد: در آخرین مورد نیز دشمنان حمله به شورای نگهبان را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه توهین به شورای نگهبان یعنی توهین به نظام و وطن، افزود: شورای نگهبان یکی از ارکان مهم نظارتی برای سالم ماندن نظام است و شورای نگهبان به‌عنوان یک رکن نظارتی بر قانون‌گذاری توسط مجلس شورای اسلامی و انتخابات، نظارت مستقیم دارد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه در هر کشوری که انتخابات و مردم‌سالاری وجود دارد، شورای نگهبان با عناوین و نام‌های مختلف وجود دارد، تصریح کرد: زیر سؤال بردن شورای نگهبان در واقع خیانت به نظام، انقلاب، ولایت و تضعیف و تخریب نظام است و هر کس که از این فیلتر نگذشته نباید شورای نگهبان را زیر سؤال ببرد.

معیارهای قرآنی انتخاب اصلح

وی با اشاره به معیارهای قرآنی انتخاب اصلح تصریح کرد: فردی که انتخاب می‌کنیم نباید دنیاپرست باشد، مؤمن باشد، فردی که دروغ نمی‌گوید و به طرفدارانش می‌گوید که سبب سلب آسایش مردم نشوید و تخریب نکنید، تصاویر من را به مکان‌های قانونی بچسبانید، این فرد شایسته انتخاب بوده و به درد مردم و نظام می‌خورد.

حسن‌زاده بیان کرد: مؤمن، متعهد بودن، ایمان، تقوا، توکل به خدا، اطاعت از اوامر رهبری از ویژگی‌های یک فرد اصلح است که باید مورد توجه قرار گیرد و مردم نگاه کنند که چه کسانی در حلقه اطراف کاندیداها هستند، پولدارها را دور خود جمع کرده‌اند یا خداترسان و مستضعفان را دور خود جمع کرده‌اند.

وی گفت: اصلح کسی است که به افراد قدرتمند و پولدار دل نبندد و آیا به خدا توکل دارد یا به عد‌ه‌ای پولدار و دارای مقام؟ کسی که امروز چند صد میلیون برایش هزینه می‌کنند، فردا نیز مجبور است خواسته‌های آن‌ها را تأمین کند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه بیکاری بزرگترین مشکل میاندوآب است، گفت: باید از نمایندگان مطالبه‌گری داشت، نماینده مجلس باید برنامه برای ابعاد مختلف در میاندوآب داشته باشد و میاندوآب از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است به‌گونه‌ای که زرینه‌رود و سیمینه‌رود در این شهرستان برای حل مشکلات و بیکاری در این شهر کفایت می‌کند.

انتهای پیام