صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۹۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

رئیس کل دادگستری کرمان از کشف بیش از ۱۰۰ تن مواد مخدر از ابتدای امسال که ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است خبر داد و گفت: برنامه کاهش جمعیت، استان کرمان را با چالش مواجه می‌کند.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان امروز یکشنبه، 27 بهمن‌ماه در دیدار حجت‌الاسلام رئیسی با قضات و کارکنان دستگاه قضائی کرمان، با اشاره به اینکه 32 حوزه قضائی در این استان فعال است و 16 دادگستری شهرستان دارای 9 دادگاه عمومی بخش است، گفت: در مرکز استان چهار مجتمع قضائی فعال است و 352 قاضی و یک هزار و 260 کارمند فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان برخوردار از 43 نوع مواد معدنی است و بهشت معادن کشور است، افزود: با 395 هزار باغات 25 درصد باغات کشور را دارد و با داشتن 297 هزار اراضی تحت کشت از استان‌های برتر در این عرصه است.

رئیس کل دادگستری کرمان بیان کرد: بر اساس منابع انسانی و مواهب خدادادی، قطب معدن، صنعت، کشاورزی و صنایع دستی است و مرکز فرهنگی و دانشگاهی در جنوب‌شرق است و دارای صادرات غیر نفتی در کشور است.

موحد با اشاره به اینکه آسیب‌ها و تهدیدهایی متوجه استان است که عامل بسیاری از ناهنجاری‌ها است، افزود: پهنای استان مسیر قاچاق ترانزیت مواد مخدر و روانگردان است، بالغ بر 6 درصد مواد مخدر از آن استان عبور می‌کند که منجر به جرائم خشونت‌بار و سازمان‌یافته می‌شود و در افزایش جمعیت کیفری استان تأثیر دارد.

وی از کشف بیش از 100 تن مواد مخدر از ابتدای امسال که 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است خبر داد و اظهار کرد: موفقیت برنامه کاهش جمعیتی، استان را با چالش مواجه می‌کند.

رئیس کل دادگستری کرمان تصریح کرد: 300 هزار تبعه مجاز و غیرمجاز در استان حضور دارند و روزانه یک هزار و 500 نفر اتباع غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان در حال تردد هستند یا ساکن می‌شوند.

موحد تأکید کرد: توجه بیش از گذشته به امنیت استان کرمان ضرورت دارد و مهاجرت، رشد طلاق، بیکاری، نرخ جمعیت کیفری، آسیب‌های جرم‌زا مولد اختلاف و دعوا هستند.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات توسعه عدالت طی چند سال، راه‌اندازی 7 واحد قضائی در محروم‌ترین مناطق با هدف دسترسی آسان مردم با رویکرد تأمین قضات مناطق محروم جذب اختصاصی فعالیت یافته و سه دوره کارآموزی در استان را ذکر کرد و افزود: زمینه تأمین قضات‌ استان‌ها سیستان و بلوچستان و هرمزگان از همین طرق فراهم شده است.

موحد بیان کرد: قضات و کارکنان استان در مراحل دادرسی، سالانه 700 هزار پرونده را مختومه می‌کنند و هر قاضی در سال 2 هزار پرونده را رسیدگی و مختومه می‌کند.

وی یادآور شد: موجودی شعب را از 132 هزار به 87 هزار کاهش دادیم که قریب 35 درصد کاهش داشته است و در اجرای دستورالعمل تعیین تکلیف پروند‌ه‌های معوقه، 52 درصد این پرونده‌ها مختومه شده است.

موحد با ذکر این مطلب که 21 پرونده در 10 ماه جاری حکم قصاص منتهی به سازش شده است، اظهار کرد: کاهش جمعیت کیفری به تعداد یک هزار و 812 زندانی در 10 ماهه امسال داشته‌ایم همچنین 6 درصد کاهش ورودی و 15 درصد کاهش موجودی زندان‌های استان کرمان را داشتیم.

انتهای پیام