صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۹۳۹۹
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
ستاری خبر داد؛

معاون علمی رئیس جمهور با اشاره به تلاش برای تولید 135 دارو و مواد اولیه دارویی، از تولید پنج واکسن در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو؛ سورنا، ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، در مراسم تقدیر از توانمندی‌های تولیدی صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی کشور که امروز، 28 اسفندماه، در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، از تولید پنج واکسن HPV، آنفولانزا، لشمانیا، پنوموکوک و روتاویروس در سال آینده خبر داد.

وی بیان کرد: تلاش برای تولید ۱۳۵ قلم دارو و مواد اولیه دارویی(به جز انسولین) که بیشترین میزان واردات را داشت، کلید خورد و به‌زودی در نامه‌ای به وزیر بهداشت برنامه زمان‌بندی سال آینده برای کم شدن واردات آن‌ها را اعلام خواهیم کرد. به دنبال مدلی هستیم که سازمانی مانند غذا و دارو را در تمام وزارتخانه‌ها داشته باشیم.

ستاری بیان کرد: امیدواریم با کمک تمام تلاشگران صنعت دارو و تجهیزات پزشکی از فرصت تحریم‌ها به نفع تولید داخل استفاده کرده و پایه‌هایی درست شود که بعد‌ها برای کشور ماندگار باشد.

در این مراسم همچنین محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو، از کاهش ارزبری دارو‌های وارداتی خبر داد و تصریح کرد: ارزبری دارو و تجهیزات پزشکی وارداتی با کاهش ۲۰ درصدی به رقم ۳ میلیارد دلار رسیده است. ضمن اینکه نسبت تخصیص سهم ارز تولید ۶۰ و واردات به ۴۰ رسیده است.

شانه‌ساز بیان کرد: نوع ارز مورد نیاز واردات قبلا یورو بود که توانستیم با تغییر رویکرد به سمت تولید، به سراغ ارز‌های شرقی برویم که خدمت بسیار بزرگی به سیستم بانکی کشور بود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: روند تولید داخل و حرکت به سمت خودکفایی در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی، سرعت بیشتری پیدا کرده است. میزان خروج غیررسمی دارو از ایران به کشور‌های منطقه عدد قابل توجهی است و ما باید بتوانیم این میزان را به صادرات رسمی کشور و ورود ارز حاصل از صادرات غیرنفتی برسانیم.
انتهای پیام