صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۰۷۱۳
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶

آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن توصیه به حفظ خونسردی از سوی مردم در مواجهه با بیماری کرونا، تصریح کرد: باید به خدا توکل کرده، زیارت عاشورا و حدیث کساء بخوانیم و به دستورات مسئولان پزشکی کشور توجه داشته باشیم.

به گزارش ایکنا، آیت‌‌الله ناصر مکارم شیرازی، امروز، سوم اسفندماه در  کلیپ تصویری که از ایشان منتشر شد، در توصیه‌هایی به مردم در مورد بیماری کرونا گفت: اولاً مردم نباید بترسند و استرس داشته باشند و توکل بر خدا کنند.

وی افزود: خوب است در تمامی خانه‌ها، زیارت عاشورا و حدیث کساء خوانده شود، زیرا به همه روحیه می‌دهد و آثار گران‌بهایی دارد و از نظر ظاهری هم باید مسایل بهداشتی را جدی بگیرند و از حضور در مجامع عمومی پرهیز کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حفظ جان و سلامت از  امور واجب است و اگر انسان کوتاهی کند، در پیشگاه خداوند مسئول است، تصریح کرد: در عین اینکه باید خونسرد باشیم، باید در نهایت دقت، دستورات پزشکی و مسایل بهداشتی را رعایت کرده؛ در مجامع عمومی کمتر حضور یابند و توکل با خدا داشته باشند.

وی تأکید کرد: ان‌شاء‌الله دعاها و زیارت عاشورا و حدیث کساء تأثیر خود را خواهد گذاشت و ما هم دعا می‌کنیم، مشروط بر اینکه مردم هم به مسایل گفته شده از سوی مسئولان توجه کنند.

انتهای پیام