صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۲۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

به‌همت تشکل دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی شیراز، خط تولید روزانه بیش از ۱۸هزار ماسک بهداشتی در این دانشگاه راه‌اندازی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، با پیگیری و هماهنگی تشکل دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خط تولید ماسک بهداشتی با ظرفیت روزانه بیش از ۱۸هزار ماسک كاغذی بهداشتی راه‌اندازی شد.

كوروش عزیزی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 11 اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به ورود بیماری تنفسی کرونا ویروس جدید به کشور و ابتلای برخی از هموطنان، به یک‌باره نیاز به تجهیزات حفاظتی از جمله ماسک بهداشتی افزایش یافته و ذخیره موجود در بازار کشور، پاسخ‌گوی تقاضای عمومی نبوده است.

وی افزود: در همین راستا، تشکل اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با پیگیری و هماهنگی‌های صورت گرفته، موفق به احیای سوله یک کارگاه تولیدی غیرفعال واقع در شهرک صنعتی شیراز شد و با نصب و راه‌اندازی تجهیزات لازم، کار تولید ماسک‌های کاغذی بهداشتی را آغاز کرده است.

عزیزی ادامه داد: این ماسک‌های بهداشتی که در سایزها و کاربردهای متنوع تولید می‌شوند، دارای کیفیت بالا و استانداردهای لازم و مطلوب است.

وی با تقدیر از تلاش های جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این تشکل را یکی از پویاترین و فعال‌ترین نهادهای دانشجویی این مرکز آموزش عالی معرفی کرد.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشكی شیراز اظهار کرد: نهادهای دانشجویی، به‌عنوان وجدان بیدار و چشمان بینای جامعه، وظیفه دارند در هر موقعیتی که لازم باشد، با تکیه بر نیروی جوانی و بینش علمی، در تنگناها و بزنگاه‌های اجتماعی ورود کرده و نقش انقلابی‌گری و توانمندی خود را ایفا کنند.

وی گفت: در حال حاضر این واحد تولیدی که از سوی دانشجویان و کارکنان دانشگاه اداره می‌شود، در سه نوبت کاری و در مجموع روزانه ۱۸هزار ماسک کاغذی با کیفیت تولید کرده که همه این محصولات از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مراکز بهداشتی و درمانی و نیز داروخانه‌های استان توزیع و در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

عزیزی با تأکید بر لزوم پیشگیری و رعایت دستورات بهداشتی از سوی مردم، از همگان خواست تا اخبار و اطلاعات درباره بیماری کرونا ویروس جدید را تنها از مجاری و منابع خبری رسمی کشور دریافت دارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شیراز یادآور شد: با رعایت بهداشت و تکیه بر پیشگیری و حفظ آرامش عمومی، کرونا را شکست می‌دهیم.

انتهای پیام