صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۳۹۷۵
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

روانشناس و استاد دانشگاه تبریز، اولین گام استفاده بهینه از تعطیلات کرونایی را حفظ آرامش روانی می‌داند و می‌گوید: روزهای اول همه به دنبال اخبار جدید در مورد تلفات کرونا هستند، توصیه می‌کنم هموطنان ضمن دنبال کردن اخبار، غرق در آن نشوند و اگر خبری را یک بار خواندند، همان خبر را چندین بار از منابع خبری مختلف نخوانند.

مصطفی زارعان، روانشناس و استاد دانشگاه تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اولین گام استفاده بهینه از تعطیلات کرونایی را حفظ آرامش روانی می‌داند و می‌گوید: روزهای اول همه به دنبال اخبار جدید در مورد تلفات کرونا هستند، توصیه می‌کنم هموطنان ضمن دنبال کردن اخبار، غرق در آن نشوند و اگر خبری را یک بار خواندند، همان خبر را چندین بار از منابع خبری مختلف نخوانند.

بازی‌های قدیمی را فراموش نکنید

وی بیان می‌کند: به نظرم نام این برهه را باید زندگی پسا کرونا گذاشت و با ارایه راهکارهایی برای انجام دادن در اوقات فراغت و تعطیلات کرونایی، می‌گوید: پرداختن به تفریحاتی که بدن در آن درگیر است، بازی کردن به ویژه بازی‌های سنتی و قدیمی مثل هفت سنگ، گل یا پوچ، فوتبال دستی، شطرنج و بازی‌های فکری و بازی با کودکان یا بازی‌هایی که در فضای خانه می‌توان انجام داد در کاهش استرس و دور کردن فضای ذهنی ما از اخبار و التهابات اجتماعی بسیار موثر است.

کتاب و فیلم را در سبد فرهنگی‌تان بگنجانید

زارعان، زندگی پسا کرونایی را فرصت مناسبی برای پرداختن به فعالیت‌هایی که همیشه آرزوی انجام دادنش را داشتیم، خواندن کتاب، تماشای فیلم، نوشتن و یاد گرفتن هنرها و مطالب یا نرم افزارهای جدید بیشتر می‌داند.

مشاعره گروهی و بی حوصله‌گی کرونایی

این استاد دانشگاه، توصیه می‌کند: با عزیزان خود از طریق نرم افزارهای صوتی و تصویری تماس گرفته و از شیوه‌هایی مانند مشاعره در گروه‌های خانوادگی استفاده کنید، که این کار علاوه بر سرگرمی، احساس اتحاد و با هم بودن را هم تداعی می‌کند.

تغییر دکوراسیون و نظم دهی به قفسه‌ها

این روانشناس بالینی، استفاده از اوقات فراغتی که کرونا ایجاد کرده است را وابسته به خلاقیت افراد می‌داند و می‌گوید: تغییر دکوراسیون خانه، امتحان کردن غذاهای جدید به دور از تشریفات زیاد و با امکانات موجود، رسیدگی به گل‌ها و باغچه، تغییر ساختار آشپزخانه و تغییر جای ظروف و مرتب کردن کتاب‌ها، قفسه‌ها و فایل‌ها می‌توانند از جمله راه‌های پر کردن اوقات فراغت در این ایام باشند.

انتهای پیام