صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۶۴۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۲

در چهارمین گردهمایی مشترک وزیر و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران و اعضای شورای معاونان ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که به‌صورت مجازی برگزار شد، از سامانه آموزش مجازی دانش‌آموزان مدارس سمپاد با مدیریت استان فارس برای استفاده همه دانش‌آموزان این مدارس در کشور رونمایی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، چهارمین گردهمایی مشترک وزیر و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران و اعضای شورای معاونان ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور شامگاه چهارشنبه، 28 اسفندماه به‌صورت مجازی برگزار شد که در بخشی از این گردهمایی از سامانه آموزش مجازی سمپاد با مدیریت استان فارس برای استفاده همه دانش‌آموزان کشور رونمایی شد.

فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این گردهمایی گفت: این سامانه که در استان فارس ایجاد شده، توسط ادارات استعدادهای درخشان تمامی استان‌ها و با مدیریت قطب‌های شش‌گانه سمپاد محتوای آن تأمین و توسط اداره استعداد درخشان استان فارس مدیریت می‌شود.

وی افزود: در این سامانه قرار است فیلم‌های آموزشی که توسط دبیران سمپاد در کشور تهیه می‌شود، در اختیار عموم دانش‌آموزان قرار دهد.

اسماعیلی،‌ رونمایی از این سامانه را دارای اهداف چندگانه‌ای برشمرد و افزود: یکی از اهداف آن این است که در شرایطی مثل موقعیت کنونی و شیوع کرونا، دانش‌آموزان بتوانند از خدمات علمی - آموزشی دبیران خاص و خوب در منزل بهره‌مند شوند.

مدیركل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: یکی دیگر از اهداف این طرح، تحقق عدالت آموزشی و گامی در این راستا است به‌طوری که این فیلم‌ها در بستر سامانه باقی می‌مانند و همه دانش‌آموزان چه دختر و چه پسر در هر گوشه‌ای از کشور می‌توانند از ظرفیت دبیران مدارس تیزهوشان بهره‌مند شوند.

وی از ایجاد حساسیت در کیفیت تولیدات این سامانه خبر داد و افزود: به‌منظور افزایش جذابیت آموزشی سعی شده در تهیه تولیدات ضمن استفاده از دبیران خوب، استانداردهای فیلم‌سازی حرفه‌ای رعایت شوند تا محصولات علاوه بر جذابیت آموزشی، گیرایی بصری هم داشته‌ باشند.

اسماعیلی ادامه داد: در این سامانه آزمون‌هایی هم طراحی شده که نتایج آزمون دانش‌آموزان را تحلیل می‌کند و در صورت موفقیت وارد قسمت بعدی آموزش می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: سامانه در آینده قابلیت ارسال بازخورد به دانش‌آموزان هم خواهد داشت و به انتخاب‌ها و آپشن‌های بسیاری مجهز می‌شود.

به گفته‌ وی، این سامانه امکان معرفی دبیران خوب را نیز دارد و فرصتی است برای شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های دبیرانی که امکان حضور در مدارس تیزهوشان را به دلیل تکمیل ظرفیت ندارند.

مدیركل آموزش و پرورش فارس افزود: این دسته از دبیران می‌توانند در این سامانه توانمندی‌های خود را بروز دهند و به گونه‌ای سامانه در معرفی آنان نقش دارد.

اسماعیلی تأکید کرد: این سامانه به ابتکار مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان طراحی شده و دسترسی برای عموم دانش‌آموزان امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت این سامانه در کل کشور به عهده‌ فارس گذاشته شده است، گفت: چون فارس به لحاظ علمی و دانش و توان معلمانش مورد قبول مرکز ملی استعدادهای درخشان بوده این افتخار نصیب فارس شده است تا مسئولیت راه‌اندازی و تغذیه این سابت را برعهده بگیرد.
مدیركل آموزش و پرورش فارس افزود: به‌منظور غنی‌سازی محتواهای آموزشی تقسیم کار صورت گرفته است به‌طوری که تمام مدارس سمپاد و تمام استان‌ها موظف به ارائه محتوا شده‌اند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر چند کار به عنوان دمو بر روی سامانه بارگذاری شده و با تقسیم کاری که شده است به‌زودی فایل‌های متناسب با زمان تحصیل و کل دوران تحصیل بارگزاری خواهد شد و دانش‌آموزان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

اسماعیلی در پایان گفت: این سامانه به آدرس اینترنتی Esampad.farsedu.ir قابل دسترسی است و از 5 فروردین فعالیت رسمی آن آغاز می‌شود و در حال حاضر در دست بروز رسانی است.

انتهای پیام