صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۶۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، از برگزاری مسابقه نوروزی «ائل آیینی» خبر داد و گفت: در راستای حفظ و ترویج آیین‌های سنتی نوروز و ایجاد نشاط اجتماعی در میان هموطنان این مسابقه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، روز گذشته، 28 اسفندماه از برگزاری مسابقه نوروزی «ائل آیینی» در استان خبر داد و گفت: در راستای حفظ و ترویج آیین‌های سنتی نوروز و ایجاد نشاط اجتماعی در میان هموطنان و با مشارکت موسسه آراز ایلدیریم اقدام به برگزاری مسابقه مجازی عکس و فیلم آیین‌های سنتی نوروز با عنوان «ائل آیینی» کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور، لزوم استقرار هموطنان در خانه برای در امان ماندن از بیماری کرونا و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای غنی شدن ایام در خانه و در تعطیلات نوروز، این مسابقه به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از تخم مرغ‌های رنگی و سفره‌های نوروزی ۹۹ خود به صورت عکس و از آیین‌های سنتی و بومی نوروزی منطقه خود فیلم‌های یک دقیقه‌ای تهیه و به این مسابقه ارسال کنند.

حمزه زاده، گفت: در این مسابقه هر بخش سه برگزیده خواهد داشت که هدایای آن‌ها شامل صنایع دستی استان و سفرهای تفریحی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند با مراجعه به آدرس اینستاگرامی el_ayini علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر، عکس و فیلم‌های خود را از تاریخ یک الی ۱۵ فروردین ماه ۹۹ به این آدرس ارسال کنند.

انتهای پیام