صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۷۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: دستیابی به جهش تولید با حمایت از کالای ایرانی، آماده کردن زیرساخت‌های تولید، کاهش واردات، بهبود کسب و کار، پرداختن حق کارگر و احترام به حق کارفرما و مسائلی از این دست محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا زنجان، اظهار کرد: از سال 95 تا کنون محور شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری تعیین می‌شود، رویکرد اقتصادی بوده و مسئله اقتصاد روح حاکم بر سیاست‌های کلی کشور به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه امسال با عنوان «جهش تولید» نام‌گذاری شده است، بیان کرد: دستیابی به جهش تولید با حمایت از کالای ایرانی، آماده کردن زیرساخت‌های تولید، کاهش واردات، بهبود کسب و کار، پرداختن حق کارگر و احترام به حق کارفرما و مسائلی از این دست محقق می‌شود.

این مسئول به موضوع اقتصاد فرهنگی اشاره کرد و افزود: امروزه کارشناسان بر این باورند که اگر کار فرهنگی ارزش‌افزوده نداشته باشد و تولید ثروت نکند، به این معنی است که بخش مهمی از ظرفیت‌های این حوزه مغفول مانده و باید به این سمت حرکت کنیم تا کسانی که کارهای فرهنگی و هنری انجام می‌دهند کسب درآمد کرده و روی پای خود بایستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: باید سیاست‌ها به گونه‌ای تنظیم شود و فعالیت‌ها در این عرصه گسترش یابد تا افراد از تولید محصولات فرهنگی درآمدزایی داشته باشند. در کشور ما گام‌های خوبی در این عرصه از جمله تولید نوشت‌افزار برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش فرهنگی، حمایت از کالای ایرانی نمود بیشتری دارد، تصریح کرد: فرهنگ نسبت به سایر بخش‌ها بیشتر تکیه بر داخل دارد؛ چراکه فرهنگ کشور ما با دیگر کشورها متفاوت بوده و از لحاظ محتوا نگاه به درون دارد. استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها فضای خوبی را برای جوانان ایجاد کرده و امروزه باید محصولات فرهنگی دانش‌بنیان مورد توجه قرار گیرد و با نگاه به توانمندی‌های داخل کشور بتوانیم در عرصه فرهنگ جهش تولید و ارزش افزوده ایجاد کنیم.

احمدی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه در بخش فرهنگ حمایت و تلاش مردم را می‌طلبد، تأکید کرد: همان‌طوری که مردم برای خوراک و پوشاک خود هزینه می‌کنند، باید فرهنگ را هم نیاز خود بدانند و در خانواده سبد فرهنگی اختصاص دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به شیوع بیماری کرونا، تعطیلی برخی ارگان‌ها و حضور اعضای خانواده در خانه اشاره کرد و گفت: این فرصت یک فضای حقیقی ایجاد کرده که حانواده‌ها بعد آموزشی، سرگرمی، دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی را تقویت کنند.

وی با اشاره به اینکه همه اعضای خانواده در طول روز سر سفره جمع‌ می‌شوند، تصریح کرد: حضور پدر خانواده می‌تواند بار تربیتی داشته باشد. خانواده‌ها در ایام می‌توانند کتاب مطالعه یا حتی با یک قلم و کاغذ و بدون هزینه برای بچه‌ها بازی و سرگرمی ایجاد کنند.

انتهای پیام