صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۷۵۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان با اشاره به طرح تعطیلی صنوف به استثنای اصناف مرتبط با تأمین و توزیع لوازم بهداشتی و ارزاق عمومی به‌منظور پیشگیری از کرونا گفت: 2000 واحد صنفی که از این طرح تمکین نکردند، تذکر گرفتند.

به گزارش ایکنا از زنجان، آرش خلخالی، فرمانده انتظامی شهرستان زنجان، شب گذشته، 7 فروردین‌ماه در نشست خبری که به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: با همه‌گیر شدن کرونا ویروس، در جامعه حساسیت‌هایی ایجاد شده و تعادل روانی شهروندان تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته است و برای پیشگیری و ریشه‌کنی از این بیماری همه سطوح نیروهای نظامی در کنار سایر ارگان‌ها حاضر و ناظر هستند.

وی تصریح کرد: عملیات‌های نیروی انتظامی برای پیشگیری و مبارزه با شیوع کرونا در 3 بعد شامل، حوزه انتظامی و اجتماعی، فرهنگی و آموزشی که تمرکز بالایی در این بخش ایجاد شده و نیز بعد روانی شکل گرفته و در حال حاضر طرح محدودیت تردد خودروها در مبادی ورودی و خروجی شهرها در دستور کار قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: نیروی‌های ناجا 24 ساعته در مبادی ورودی و خروجی شهر زنجان از جمله میدان بسیج، میدان جهاد و میدان امام حسین(ع) حضور دارند و خودروهای پلاک غیربومی را کنترل و آن‌ها را به سمت آزادراه‌ها و خروجی‌های شهر هدایت می‌کنند تا از سرایت بیماری جلوگیری شود. زنجان میزبان مهربانی است اما در شرایط فعلی باید هدایتگر باشیم و مردم مدیریت سفر داشته باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان به ممنوعیت فعالیت صنوف به استثنای اصناف مرتبط با تأمین و توزیع لوازم بهداشتی و ارزاق عمومی تا پایان تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: با تشکیل 100 نیروی کمکی در هسته مرکزی شهر، از بین بیش از 21 هزار صنف فعال در استان زنجان، نزدیک به 2000 واحد صنفی تذکر گرفتند و 6 واحد نیز پلمب شدند.

وی با اشاره به اینکه قصد نیروی انتظامی همکاری و مشارکت تنگاتنگ با مردم و جلب رضایت عمومی است، ابراز کرد: آموزش و فرهنگسازی برای خودمراقبتی اهمیت ویژه‌ای دارد و این کار را ابتدا از نیروهای خود آغاز کردیم و آن‌ها برای تحقق مأموریت‌های مورد انتظار توجیه شدند.

خلخالی با اشاره به اینکه همه نیروهای نظامی و انتظامی در سلامت هستند و برای خدت‌رسانی به مردم شبانه‌روز تلاش می‌کنند، بیان کرد: حضور فعالان حوزه روانی نیروی انتظامی در عملیات‌های میدانی از نظر مردم ایده‌آل بوده و اجرای موفق طرح‌ها مستلزم مشارکت مردم است.

وی به مشارکت در گندزدایی معابر توسط یگان‌های توانمند و گسترش سلامت اجتماعی اشاره کرد و افزود: تعدادی اقلام بهداشتی در مکان‌های پرتردد در بین شهروندان توزیع شده و همکاران نظم و امنیت نیز بسته‌های سلامت دریافت کردند و هنگام انجام مأموریت از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده استفاده می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان در مورد جمع‌آوری دست‌فروشان یادآور شد: دست‌فروشان از جمله اقشاری هستند که با شیوع کرونا درآمد آن‌ها با رکود مواجه شده و امرار معاششان تحت تأثیر قرار گرفته است و با توجه به یارانه‌ای که دولت برای این افراد در نظر گرفته کمتر شاهد حضور دست‌فروشان در خیابان‌های پرتردد هستیم و اگر موردی مشاهده شود، جمع‌آوری آن‌ها از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

وی از کشف انبارهای احتکار مواد ضدعفونی کننده، شوینده، ماسک و دستکش خبر داد و گفت: از آغاز شیوع بیماری کرونا، اقدام به شناسایی انبارها و محل‌های دپوی محصولات بهداشتی و عرضه‌کنندگان مواد تقلبی و تاریخ مصرف گذشته کردیم و برای محتکران و متخلفان پرونده‌های قضایی تشکیل شده و برخوردهای لازم با آن‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام