صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۸۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که ملت فلسطین به رغم تمامی تلاش‌ها و توطئه‌های دشمن صهیونیستی، به سرزمین، هویت و مقدسات خود پایبند است.

به گزارش ایکنا، موسی ابومرزوق در گفت‌وگوی ویژه با مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به مناسبت سالگرد «روز زمین» گفت که رژیم اشغالگر صهیونیستی به زودی رو به زوال و نابودی خواهد بود و ملت فلسطین در سرزمین خود باقی خواهد بود.

ابومرزوق اظهار کرد که ملت فلسطین بیش از هر وقت دیگری به سرزمین و مقدسات خود که سرزمین پیامبران و صالحان و جهاد و مبارزه است، پایبند است و اشغالگران صهیونیستی قصد دارند این سرزمین را از فلسطینیان بگیرند و از هر جایی آمده و مدعی هستند که صاحبان این سرزمین هستند و دست به کشتار و جنایت در حق این ملت زدند.

وی تصریح کرد که تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای نابودی مسأله فلسطین راه به جایی نخواهد برد و ملت فلسطین بدون شک به حیفا، یافا، عکا، الناصره، یبنا، بیسان، النقب و دیگر اراضی فلسطینی بازخواهد گشت و هرگز از ذره ای از خاک و مقدسات خود کوتاه نمی آید.

تظاهرات بزرگ بازگشت ورود به مرحله ای جدید بود

این عضو دفتر سیاسی حماس در ادامه اشاره کرد که تظاهرات بزرگ بازگشت در مرزهای غزه، گامی در راستای ادامه انتفاضه مردمی فلسطین علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

موسی ابومرزوق تاکید کرد که تظاهرات بازگشت موجب دمیده شدن روحی تازه در مسأله فلسطین شد و بار دیگر مسأله بازگشت آوارگان فلسطینی را به عنوان حقی اصیل و غیرقابل چشم‌پوشی مطرح کرد و این پیام را به سرتاسر جهان رساند و این اثرات مثبتی در افکار عمومی جهانیان داشت.

ابومرزوق افزود که این تظاهرات‌ها مساله محاصره غزه را در رأس برنامه‌ها و اولویت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قرار داد و دو میلیون فلسطینی در نوار غزه ثابت کردند که هرگز حاضر نیستند تسلیم دشمن شوند و همچنان به تلاش‌های خود برای شکستن محاصره غیرانسانی غزه ادامه می‌دهند و هرگز از حق خود در سرزمینشان و بازگشت به شهر و دیار خود کوتاه نمی آیند.

وی عنوان کرد که تظاهرات بازگشت روحیه مقاومت مردمی را که تمامی فلسطینیان بر آن اجماع دارند، به نمایش گذاشت و این فعالیت مشترک فلسطینیان را به شیوه‌ای حقیقی و کارآمد به تصویر کشید.

ابومرزوق تأکید کرد که تظاهرات بازگشت به دشمن ثابت کرد که این ملت عاجز نخواهد ماند و به مقاومت تا زوال و نابودی کامل اشغالگری ادامه خواهد داد.

تفاهمات شکستن حصر غزه

این عضو دفتر سیاسی حماس در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با تفاهمات حاصل شده برای شکستن محاصره غزه اظهار داشت که دشمن صهیونیستی همچنان از عمل به تفاهمات حاصل شده طفره می‌رود و هر بار که توافقی در زمینه آرام‌سازی اوضاع و شکستن حصر غزه حاصل می‌شود، این رژیم مجددا اقدام به نقض آن می‌کند.

موسی ابومرزوق تاکید کرد که برای مثال، رژیم صهیونیستی امروز اجازه ماهیگیری تا مسافت 20 مایل در آب‌های غزه را می دهد و روز بعد آن را لغو کرده و به 6 مایل کاهش می‌دهد، یا گذرگاه‌ها را موقتا باز و دوباره می‌بندد و یا اینکه اجازه ورود کارگران فلسطینی به اراضی اشغالی را می‌دهد و بعد دوباره مانع از این کار می‌شود.

ابومرزوق تصریح کرد که تظاهرات بازگشت برای اعمال فشار بر دشمن صهیونیستی کفایت نمی‌کند و مهم وحدت موضع و رویه فلسطینیان و کنار گذاشتن انحصاری کردن تصمیمات ملی و مشارکت ملی گسترده تمامی طرف ها در تصمیم‌گیری ها است.

فلسطین و بحران کرونا

موسی ابومرزوق در رابطه با اوضاع جاری در اراضی فلسطینی در سایه شیوع ویروس کرونا گفت که اکنون بیش از هر زمان دیگری به همبستگی و همدلی برای تحقق اهداف و خواسته‌های ملت فلسطین نیاز است تا با اقتدار خطرات و تهدیدات پیش‌روی ملت به ویژه در زمینه سلامت پشت سر گذاشته شود.

ابومرزوق تاکید کرد که جنبش متبوعش با توجه به کمبود شدید امکانات در نوار غزه و روال طبیعی زندگی ساکنان آن، در مرحله کنونی دست به اقداماتی احتیاطی و پیشگیرانه جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا شده است و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذاری نمی‌کند و این در حالی است که کشورهای پیشرفته دنیا با تمامی امکاناتی که دارند، در برابر این ویروس عاجز و ناتوان مانده اند.

وی اظهار داشت که بیشتر ساکنان نوار غزه زیر خط فقر زندگی می‌کنند و بخش عمده آنان به درآمد روزانه خود وابسته هستند و این یعنی اینکه در کنار طرح‌های تهیه شده برای جلوگیری از شیوع کرونا، باید کاری کرد که شهروندان هم دچار مشکلات و بحران‌های اقتصادی و اجتماعی شدید نشوند.

این رهبر حماس تاکید کرد که طرح‌هایی هدفمند را در این زمینه تدوین کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا با همکاری با سازمان ملل تجهیزات لازم برای مقابله با کرونا را تامین کنیم و تمامی افرادی که از خارج به نوار غزه بازمی‌گردند مورد آزمایش و قرنطینه قرار می گیرند و در داخل این باریکه هم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اجرا می‌شود.

موسی ابومرزوق اشاره کرد که دیدارهای جنبش متبوعش با نیکولای ملادینوف، هماهنگ‌کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه همچنان ادامه دارد و متوقف نشده است و در این دیدارها اوضاع کلی فلسطین از جمله نوار غزه، کرانه باختری و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در دیگر کشورها بررسی شده است.

ابومرزوق تاکید کرد که ملادینوف از تلاش‌های حماس برای جلوگیری از شیوع کرونا در نوار غزه و بهبود اوضاع ساکنان آن تقدیر و تشکر کرده و از آمادگی سازمان ملل برای کمک‌رسانی به فلسطینیان جهت مقابله با این بحران همه‌گیر خبر داده است.

لازم به ذکر است که بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تا این لحظه 12 نفر در این باریکه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که همگی در قرنیطینه هستند و وضعیت مطلوبی هم دارند.
انتهای پیام