صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۹۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن:

سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن گفت: تا تعیین وضعیت درباره صیانت از سلامت عمومی، تمامی مجوز‌های صادرشده برای چاپ و نشر قرآن تا پایان سال جاری معتبر است.

میثم معافی، سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره مجوزهای چاپ قرآن گفت: تا تعیین قطعی وضعیت مربوط به صیانت از سلامت عمومی، تمامی مجوز‌های چاپ صادر شده از سوی معاونت نظارت بر  چاپ و نشر قرآن تا پایان سال جاری معتبر است و این اعتبار مشمول تمامی مجوز‌های صادر شده از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته نیز می‌شود و پیش از این اعتبار تمامی مجوز‌های چاپ قرآن کریم، شش‌ماه از تاریخ صدور بود.

وی افزود: در شرایط فعلی تمام تلاشمان این است که خللی در روند صدور چاپ و نشر قرآن به وجود نیاید و در آینده نزدیک بتوانیم نظارت بر چاپ و نشر قرآن را فراتر از نشر مکتوب در فضای مجازی، چاپ دیجیتال قرآن و ... نیز اعمال کنیم. 

معافی با اشاره به روند مراجعه ناشران به سازمان دارالقرآن برای دریافت مجوز در روزهای پایانی سال، گفت: با توجه به اینکه هر سال در روزهای پایانی سال و فروردین و اردیبهشت مراجعه ناشران برای دریافت مجوز چاپ قرآن سیر صعودی داشت و انتظار می‌رفت که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا که برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه قرآن به تعویق افتاده است، شاهد کاهش مراجعه ناشران باشیم، اما باز هم شاهد افزایش حجم مراجعات بودیم و آن را به فال نیک گرفتیم.

وی تصریح کرد: درباره تعجیل ناشران در دریافت مجوز چاپ و نشر قرآن را می‌توان از ابعاد گوناگون مورد ارزیابی قرار دارد و در شرایط کنونی علاوه بر مسائل دینی و قرآنی آن، شاید ناشران تصور کرده‌اند که این بیماری باعث ایجاد ممانعت‌هایی در چاپ مکتوب نه تنها قرآن بلکه سایر کتاب‌ها شود، در حالی که این طور نیست.

معافی ابراز کرد: صدور مجوز چاپ و نشر قرآن را به دلیل شیوع کرونا تعطیل نمی‌کنیم و برای تسریع در امور صدور مجوز پیش‌بینی‌هایی کرده‌ایم تا ناشران، صحافان و چاپخانه‌داران از سوی سازمان دارالقرآن متضرر نشوند.

انتهای پیام