صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۹۰۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
معاون شهردار تهران اعلام کرد؛

معاون شهردار تهران اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را در قطع زنجیره انتقال کرونا مؤثر دانست و گفت: در این راستا دورکاری کارکنان شهرداری تهران همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایکنا؛ به‌ نقل از روابط عمومی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، حامد مظاهریان، معاون شهردار تهران، از دورکاری به عنوان یکی از روش‌های جدی کار کردن در دنیای مدرن یاد کرد و افزود: با بهره‌گیری از شیوه دورکاری ضمن استفاده بهینه از تخصص نیروها در خارج از محیط کار از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات و افزایش بهره‌وری سازمانی می‌توان میزان مسافرت‌های درون شهری، بار ترافیکی، ایجاد آلودگی در شهرها، هزینه‌های رفت‌وآمد افراد از محل کار به منزل و در مجموع اتلاف وقت و هدررفت انرژی را کاهش داد. بنابراین همواره در نظام اداری مطرح شده و به ویژه در ایام بحران کنونی به عنوان یک راهکار جدی به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای دقيق بخشنامه‌های دوركاری، گفت: تمام واحدهای تابعه شهرداری تهران باید برای دورکاری، كاركنان دارای شرايط خاص از جمله همكاران ايثارگر(جانبازان شيميايی)، كاركنان مبتلا به بيماری‌های زمينه‌ای و خاص، بانوان باردار، مادران دارای فرزند زير شش سال و افراد دارای سن بالا را در اولويت قرار دهند.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران افزود: همچنین براساس دستورالعمل كار از راه دور شهرداری تهران، ساير كاركنان می‌توانند نسبت به شيفت‌بندی آنان برای حضور در محل كار با تشخيص و تاييد بالاترين مقام مسئول واحد سازمانی اقدام کنند.

وی با اشاره به مصوبات جلسه كارگروه بودجه، پشتيبانی، منابع انسانی شهرداری تهران اذعان داشت: واحدهای دارای حجم كاری و مراجعان كمتر اعم از تمامی موزه‌ها، باغ موزه‌ها، مراكز گردشگری، مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی، تفريحی و هنری زيرمجموعه شهرداری تهران و واحدهايی نظير برنامه‌ريزی، آموزش و ... می‌توانند با تاييد مقام مسئول، با حداقل نيروها به فعاليت خود ادامه دهند.

مظاهریان بیان کرد: همچنین واحدهای اجرايی و نظارتی، حوزه معاونت های شهرداری تهران و نيروهایی كه به صورت شيفتی، نگهبانی و در بخش های خدمات‌رسانی انجام وظيفه می‌کنند؛ با هماهنگی بالاترين مقام مسئول نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند، به‌گونه‌ای كه از بروز هرگونه وقفه در انجام وظايف و ايجاد اختلال در ارائه خدمات به شهروندان محترم پيشگيری می‌شود.

به گفته معاون شهردار تهران، این بخشنامه تا پایان بحران اپیدمی کنونی، در تمامی بخش‌های شهرداری تهران لازم الاجراست.

انتهای پیام