صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۱۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین گفت: لغت فطرت به معنای نوع خاصی از خلقت هم معنی می‌شود و انسان با روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان، این بازگشت به خود که همان بازگشت به خدا است را محقق می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوروزی، مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به اینکه فطرت به معنای بازگشت به خود است، اظهار کرد: لغت فطرت به معنای نوع خاصی از خلقت هم معنی می‌شود و انسان با روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان، این بازگشت به خود که همان بازگشت به خدا است را محقق می‌کند.

وی ادامه داد: عید فطر جایگاه بسیار والایی در بین مسلمانان دارد و در روایت به چهار عید اشاره‌ شده که عید غدیر خم مهم‌ترین آن است و اعیاد قربان، فطر و روز جمعه هم از دیگر موارد ذکرشده در این روایت است.

این كارشناس مذهبی تأكيد کرد: ماه مبارک رمضان، توفیق یک ماه بندگی را برای مسلمانان فراهم می‌کند و حضرت حق در خصوص ثواب عمل روزه می‌فرماید: «روزه فقط به خاطر من است و من پاداش آن را خواهم داد».

وی اظهار کرد: فردی که روزه گرفته است به‌صرف روزه گرفتن نمی‌تواند ریاکاری کند، مگر کسی تعمد داشته باشد که خودنمایی و اظهار کند و بگوید: «من روزه هستم» که آن مسئله دیگری است.

حجت‌الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: در این ماه خودسازی، فرد زمان خود را به عبادت خداوند، تلاوت قرآن کریم و اطعام فقرا تخصیص می‌دهد و از این جهت، ماه مبارک رمضان بسیار حائز اهمیت است. روزه‌داری تنها به معنی امساك از خوردن و آشاميدن نيست، انسانی كه كمتر می‌خورد و می‌آشامد، زمينه تفكر را برای تدبر در آفرينش خود فراهم می‌آورد.

انتهای پیام