صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۲۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه امسال با اضافه شدن رشته قرائت تقلیدی برای اولین بار به این مسابقات برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ با ابلاغ از سوی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه امسال با اضافه شدن رشته قرائت تقلیدی برای اولین‌بار به این مسابقات برگزار می‌شود.
با توجه به شرایط کشور و شیوع بیماری کرونا، مسابقات امسال به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود که طبق آئین‌نامه ابلاغی، مسابقات کتبی در مرحله شهرستانی به صورت آنلاین از ششم تا سیزدهم تیرماه، مرحله استانی مسابقات از 14 تا 21 شهریورماه، مرحله مقدماتی کشوری طی روز ششم آذرماه و مرحله کشوری مسابقات نیز طی زمستان سال جاری برگزار خواهد شد.
مهدی داودی‌نسب، مسئول امور قرآن معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران با بیان اینکه این مسابقات در دو مقطع سنی بزرگسال و زیر 16 سال برگزار می‌شود، اظهار کرد: مسابقات امسال شامل رشته‌های مختلف قرآنی همچون حفظ یک جزء، دو جزء، پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل و اذان (ویژه آقایان) است.
وی با بیان اینکه در مسابقات امسال رشته جدید قرائت تقلیدی برای مقطع سنی زیر 16 سال در نظر گرفته شده است، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این رشته باید به تقلید از تلاوت‌های اساتید مطرح و مشهور قرآن کریم مصر همچون عبدالباسط، منشاوی و مصطفی اسماعیل بپردازند.
داودی‌نسب با اشاره به اینکه مرحله استانی مسابقات شفاهی قوه قضائیه طبق آئین‌نامه ابلاغی باید تا 16 مرداد‌ماه و مرحله مقدماتی کشوری این مسابقات نیز از 15 مهر تا 9 آبان‌ماه سال جاری برگزار شود، بیان کرد: شرکت‌کنندگانی که برای اولین بار در این مسابقات حضور دارند اگر به اندازه نود درصد رتبه آخرین فردی که به مراحل بالاتر راه یافته است، نمره بیاورند، به مرحله بعدی راه می‌یابند.

انتهای پیام