صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۲۵۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش زنجان گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های مجازی قرآن در شبکه شاد برای تقویت بنیه دانش‌آموزان به‌منظور شرکت در مسابقات در دستور کار قرار دارد.

جواد رضایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در مرحله منطقه‌ای به پایان رسیده و مرحله استانی با شیوه‌نامه‌های جدید در حال برگزاری است و فایل آثار باید تا 12 تیرماه ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا و عدم برگزاری مسابقات به روش حضوری، در 2 رشته رقابت‌ها آنلاین اجرا می‌شود، ابراز کرد: 22 تا 25 تیرماه زمان مسابقه در رشته‌های حفظ ویژه و عمومی و نیز احکام اعلام شده و تاریخ مسابقات کشوری 12 مردادماه است.

این مقام مسئول تعداد متسابقان در مرحله استانی را بیش از 1500 نفر برشمرد و گفت: در مرحله کشوری نیز آثار دانش‌آموزان به شکل ویدیویی جمع‌آوری و تا یک مردادماه به دبیرخانه مسابقات که در رشته آوایی تهران و در رشته پژوهشی در مشهد در نظر گرفته شده است، ارسال می‌شود.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش زنجان با اشاره به اینکه حدود 70 نفر این استان در مرحله کشوری به رقابت خواهند پرداخت، بیان کرد: با کارشناسان هماهنگ شده تا دانش‌آموزانی که امکان ارسال فایل ندارند، فایل صوتی از طریق ارتباط تلفنی از آن‌ها اخذ شود.

وی در مورد مزایا و معایب فضای مجازی برای برگزاری مسابقات تصریح کرد: بیشتر دانش‌آموزان این موقعیت را نداشتند که در مسابقه‌ای خود را نشان دهند و در حالت مجازی با ارسال فایل می‌توانند بدون استرس توانایی خود را به نمایش بگذارند و کیفیت کار بهتری ارائه دهند.

رضایی با اشاره به اینکه تاکنون تجربه برگزاری مسابقات در فضای مجازی را نداشتیم، تصریح کرد: به‌طور طبیعی ممکن است کاستی‌هایی وجود داشته باشد و کیفیت مسابقات همانند حالت حضوری نباشد، اما تلاش داریم مسابقات اصولی برگزار شود.

وی گفت: علاوه بر این در مسابقات حضوری کارگاه‌های آموزشی اجرا می‌شد و در حال حاضر پیشنهاداتی مطرح شده که کارگاه‌های مجازی را در شبکه شاد فعال کنیم و دانش‌آموزان با عضویت در این شبکه برای مسابقات کشوری آمادگی بیشتری کسب کنند.

انتهای پیام