صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۲۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: استکبار جهانی امروز با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم رسانه و فرهنگ، برنامه‌های هدفمندی را برای تثبیت روابط و نظم ناعادلانه جهان دارد.

به گزارش ایکنا، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، در بازدید از مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی ضمن تسلیت ایام الله ۱۴ و ۱۵ خرداد، اظهار کرد: حرکت‌هایی که در روز‌های اخیر در کشور‌های مختلف و در ایالات متحده آمریکا تحت عنوان نارضایتی بروز پیدا کرده است، نشان‌دهنده گستره ظلم و ناراحتی خفته در آحاد ملت‌های جهان، به ویژه مردمان این سرزمین، است.

وی با بیان اینکه پیام عدالت‌خواهانه، معنویت‌گرا و اخلاقی امام(ره) و انقلاب اسلامی در دنیای کنونی علاقه‌مندان زیادی دارد، یادآور شد: مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی نقطه وصل جامعة‌المصطفی با نهاد‌های علمی است؛ با باز طراحی و ایجاد فضای جدید، می‌توان به دستاورد‌های روشنی دست یافت.

حجت الاسلام عباسی، برپایی منظومه انتشارات بین‌المللی و فعال‌سازی ظرفیت‌های بین‌المللی جامعةالمصطفی را جزء طرح‌های مهم پیش رو توصیف کرد و افزود: پویایی مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی و زیرمجموعه‌های آن به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند، برکات فراوانی برای واحد‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی جامعةالمصطفی خواهد داشت.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن اشاره به طرح‌های جدید معاونت پژوهش، با بیان اینکه لازم است برای دستیابی به جایگاه بلند انتشارات گام‌های جدی‌تری برداریم، بیان کرد: برپایی منظومه انتشارات بین‌المللی و فعال‌سازی روزافزون ظرفیت‌های والای جامعةالمصطفی در این زمینه، جزء طرح‌های مهم برشمرده می‌شود.

وی فعالیت نشر و انتشارات را یکی از مراحل مهم توزیع پیام معنوی، علمی و انسانی دانست و اظهار کرد: جامعة‌المصطفی وظیفه خود می‌داند تا در مسیر نشر و بسط گفتمان انقلاب اسلامی بیش از پیش کوشا باشد.

حجت‌الاسلام عباسی با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مسئله انتشارات و نشریات رشد چشمگیری داشته است، گفت: در کشور سالانه حدود صدهزار عنوان کتاب چاپ می‌شود که نزدیک به هفت هزار عنوان آن در قم منتشر می‌شود.

وی افزود: جامعةالمصطفی بر آن است تا همکاری گسترده‌ای با مجموعه‌های دانشی کشور، به منظور دستیابی به قطب مهم تولید علم در همه عرصه‌ها، به ویژه علوم انسانی، داشته باشد و در معرفی سالیانه ده‌ها کتاب فاخر بین‌المللی در عرصه‌های مختلف دانشی و به زبان‌های گوناگون گام‌های جدی‌تری بردارد.
انتهای پیام