صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۲۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

نماینده مردم شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان درمجلس شورای اسلامی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ نتیجه مهم قیام ۱۵ خرداد بود.

علی حدادی، نماینده مردم شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان درمجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: قیام ۱۵ خرداد تاثیرو تحولی عمیق درایران داشت که سرنوشت کشور را درسال‌های پس از آن تغییر داد.
وی با اشاره به اینکه این قیام بغض ترکیده و فریاد امتی بود که در ۸۰ سال خفقان و ظلم قاجار و پهلوی ستم‌های فراوانی را تحمل کرده بود، خاطرنشان کرد: ملت ایران در قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ پاسخ محکمی به کودتای ۲۸ مرداد، کاپیلاسیون و ظلمی که شاه در انقلاب سفید نسبت به مردم داشت، دادند.
حدادی بیان کرد: قیام ۱۵ خرداد درظاهر فقط یک قیام مذهبی بود اما در درون ویژگی‌های سیاسی و اجتماعی بسیاری داشت که به تدریج در جامعه ترویج پیدا کرد.
وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ نتیجه مهم قیام ۱۵ خرداد بوده است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی با رهبری هدایتگرانه و مدبرانه امام خمینی(ره) و حضور مردم به پیروزی رسید.
حدادی تصریح کرد: ۵۶ سال از قیام ۱۵ خرداد گذشته و امروز اسلام در ایران و جهان شکوفاتر شده و ریشه‌های ناب اسلام در اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان مستحکم‌تر شده است.
این نماینده مجلس عنوان کرد: برای ملت ایران افتخار بزرگی است که در جهان پر از کفر و ظلم بعد از گذشت ۴۱سال از پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر امام خمینی (ره) و اسلام حرکت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه استکبارجهانی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جزیره با ثبات خود می‌دانست، یادآورشد: امروز سرزمین ایران در یوغ اهداف استعماری نیست که این مهم از دستاوردهای قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی است.

 

انتهای پیام