صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۳۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

شبکه رادیویی قرآن طی هفته‌ جاری برنامه‌های مختلفی همچون «کارگاه ترجمه»، مجله صبحگاهی «تسنیم» و «فهم قرآن» را به روی آنتن می‌برد.

به گزارش ایکنا؛ برنامه «کارگاه ترجمه» در برنامه یکشنبه، ۱۸ خردادماه، که از ساعت 21 به روی آنتن می‌رود، به آیه ۵ سوره مبارکه قلم می‌پردازد. در این قسمت کارشناسان برای دستیابی به ترجمه دقیق به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهند:

«فاء» در آغاز آیه دلالت بر چه دارد و نتیجه کدام گزاره است؟
آیا «سین» در «تبصر» به «یبصرون» نیز تعلق دارد؟
آیا تمرکز آیه بر وعده و وعید، یا بیان یک حقیقت در آینده است؟
آیا تمرکز مفهومی آیه بر دیدن حقیقت از سوی همگان یا آشکار شدن آن برای همگان است؟
آیا مفهوم ابصار در این آیه خاص، به بصیرت و فهم و پی بردن و دریافتن اشاره دارد یا به دیدن با چشم سر تأکید می‌کند؟

این برنامه کاری از گروه علوم قرآنی رادیو قرآن است که به تهیه‌کنندگی مونا توسلی، گویندگی حسین محمدرضایی و کارشناسی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شیخ‌الاسلام، حجت‌الاسلام سیدعلی کشفی و طاهره‌سادات شجاعی هر شب از ساعت ۲۱ به مدت ۳۰ دقیقه تقدیم شنوندگان می‌شود.

مجله صبحگاهی «تسنیم»

همچنین، گروه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن در سال ۹۹ با پخش برنامه صبحگاهی در قالب مجله صبحگاهی «تسنیم» با آیتم‌های جذاب و شنیدنی سعی دارد که با ایجاد نشاط صبحگاهی همراه با فضای قرآنی و معنوی، دقایقی خاص و خاطره‌انگیز را برای مخاطبان خود به ارمغان بیاورد.

در این برنامه روزانه دو قطعه شاهکار تلاوت کوتاه پخش می‌شود. آیتم بهداشت و سلامت بدنی به کارشناسی محمودرضا فقیهی و آیتم انرژی مثبت با محوریت ارائه نکات مفید و انرژی بخش در سه دقیقه از سوی کارشناسان قرآنی و معارفی از جمله بخش‌های جذاب این برنامه محسوب می‌شود. صفحه نور با صدای استاد طنیجی، معرفی کتاب قرآنی به کارشناسی خانم اسکندری، حکایت‌های آموزنده به کارشناسی حجت‌الاسلام شریفی‌صادقی، گزارش از شهرستان‌ها براساس موضوع روز از دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود. همچنین، هر روز یکی از آیات قرآن کریم موضوع برنامه است و یکی از کارشناسان قرآنی و معارفی در پایان برنامه در رابطه با موضوع برنامه صحبت خواهد کرد.

این برنامه به همت گروه آموزش به تهیه‌کنندگی مسعودرضا خالقی، گویندگی محمدهادی صلحجو و هادی ربیعی، از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۸ از موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز به روی آنتن می‌رود.

آموزش واژگان در فهم زبان قرآن

همچنین، برنامه «فهم زبان قرآن» با هدف آموزش واژگان قرآن، قواعد صرف و نحو، نکات ترجمه‌ای قرآن از رادیو قرآن پخش می‌شود که ضمن آشنایی با بیش از نیمی از سوره‌های قرآن مدخل مناسبی برای ورود به مباحث تدبر در قرآن خواهد بود.

ایجاد مهارت انتقال خودآگاه به ترجمه و مفهوم واژگان، آموزش سیر آسان به سخت با روندی تدریجی و منطقی، جذب مخاطبان برای فراگیری زبان قرآن، آشنا کردن مخاطب با ساختار فهم زبان قرآن، آگاه کردن مخاطب با زبان قرآن برای ورود به مباحث تدبر و تفسیر، آشنا کردن مخاطب با نیمی از سوره‌های قرآن کریم و انس مردم با قرآن از اهداف این برنامه است. در هفته جاری نکات آموزشی آیات سوره مبارکه آل عمران تقدیم شنوندگان می‌شود.

این برنامه کاری از گروه قرآن و آموزش است که به تهیه‌کنندگی سمیرا قنبری و کارشناسی حجت‌الاسلام حمید محمدی از شنبه تا دوشنبه ساعت ۱۶:۳۰ از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شود.

انتهای پیام