صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۵۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، اظهار کرد: مهم‌ترین ويژگی‌های شيعيان از ديدگاه امام صادق(ع)، پذيرش ولايت و رهبری امامان معصوم(ع) به‌عنوان تداوم رسالت نبوی(ص) است.

حجتالاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار در امور روحانیت در گفت‌‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: از مهم‌ترین ويژگی‌های شيعيان از ديدگاه امام صادق(ع)، پذيرش ولايت و رهبری امامان معصوم(ع) به‌عنوان تداوم رسالت نبوی(ص) است.

وی افزود: شيعه حقيقی به ولايت اهل بيت(ع) چنان دلبسته است که شادی و غم، خوشی و ناخوشی و تمام لذايذ و شدايد زندگی را با ولايت و محبت ائمه اطهار(ع) پيوند می‌زند.

حجت‌الاسلام احمدی، با استناد به فرموده امام جعفرصادق(ع) بیان کرد: ایشان می‌فرمایند: بر شما باد تلاوت قرآن، پس هر آيه‌ای يافتيد که کسانی قبل از شما با عمل به آن نجات يافته‌اند، شما هم به آن عمل کنيد و هر آيه‌ای را مشاهده کرديد که بيانگر عوامل هلاکت و نابودی پيشينيان است، شما هم از آن عوامل پرهيز کنيد.

امام جمعه هریس، از پی ریزی وسیع‌ترین دانشگاه اسلامی در زمان امامت امام جعفرصادق(ع) گفت و ادامه داد: این امام همام با استفاده از فرصت به دست آمده در عصر خويش (درگيری و نزاع ميان بنی اميه و بنی عباس) وسيع‌ترين دانشگاه اسلامی را پی‌ريزی فرمود.

وی یادآور شد: امام ششم، شيعيان را به خوشرفتاری با خانواده سفارش فرموده و آن را موجب طولانی شدن عمر می‌دانست.

حجت‌الاسلام احمدی، با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: ایشان می‌فرمایند: اگر شيعيان ما در راه حق استقامت ورزند فرشتگان آسمان با آنان دست می‌دهند، ابرهای رحمت بر سر آنان سايه می‌افکنند و سيمايشان همانند روز روشن می‌درخشد و از زمين و آسمان روزی می‌خورند و هيچ خواسته‌ای از خداوند نخواهند داشت مگر اينکه خدای متعال به آنان عطا می‌کند.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، ضمن بازگو کردن ساده‌ریستی پیروان حقیقی اهل بیت(ع) تأکید کرد: پيروان حقيقی اهل بيت(ع)، صفت پسنديده‌ای چون ساده‌زيستی را از ائمه معصومين(ع) آموخته‌اند.

انتهای پیام