صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۵۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷

سامانه آموزشی موسسات قرآنی در جلسه شورای مدیران معاونت قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و طی آن بر داشتن نگاه آسیب‌شناسانه در این سامانه تأکید شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هشتمین جلسه شورای مدیران معاونت قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران کل معاونت برگزار و طی آن در مورد سامانه آموزشی موسسات قرآنی کشور بحث و تبادل نظر شد.

عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از صحبت‌های خود در این جلسه بر بهره‌گیری از فضای مجازی و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه آن تأکید کرد و گفت: ما باید در فضای فعلی کشور یک عرف جدید ایجاد کنیم و این دور از دسترس نیست و ضرورت دارد به صورت واقعی به آن بپردازیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های نرم افزار آموزشی ویژه موسسات قرآنی گفت: ما به دوران پسا کرونا فکر می‌کنیم تا فعالیت‌های قرآنی را در حوزه فضای مجازی ادامه دهیم، بنابراین طراحی نرم افزار آموزشی جدید باید منحصر به فرد و به روز باشد.

فقهی‌زاده با بیان اینکه فعالیت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در سطح کشور با هدف راهبری حوزه قرآن و عترت صورت می‌گیرد، تصریح کرد: نگاه آسیب‌شناسی و راستی‌‌آزمایی باید یکی از نکات قابل توجه در این نرم‌افزار باشد و هدف ما این است که فعالیت موسسات را در سطح کشور با این گونه نرم افزارها رصد کنیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ما به این محصول به عنوان یک اثر قابل رشد نگاه می‌کنیم، اظهار کرد: این نگاه وجود دارد تا این اثر بتواند نیازهای ما را تأمین کند. ضمن اینکه نوآوری و قابلیت‌های خاص ارتباطی بیشتر از این نرم‌افزار مورد انتظار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تشکیل کارگروهی متشکل از دو اداره کل ارتباطات و هماهنگی و دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌ها، اظهار کرد: این کارگروه نیازها را احصا و ارائه کند و همچنین اشکالات آموزشی را که می‌تواند در انجام وظایف خلل ایجاد کند، مرتفع سازد.

انتهای پیام