صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۷۰۱۷
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶

خادمان حرم به رسم هرساله همزمان با دهه کرامت مهمان استان‌ها می‌شوند تا افرادی که در آرزوی دیدن ضریح امام رضا(ع) هستند را به شبکه‌های پنجره فولاد وصل کنند و این چه حس غریبی است؛ وقتی نمی‌توانیم از نزدیک زیارتش کنیم، مهربانیش ما را به زیارت می‌برد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ماه‌هاست ویروس کرونا مهمان خانه‌هایمان شده و موجب شده تا نتوانیم به پابوسی امام رضا(ع) برویم. در خراسان باشی و از امام غریبت دور، دلت می‌گیرد، اما دوباره پنجرهای از حرم به قلب عاشقان باز می‌شود، دوباره عطر حرم در فضا می‌پیچد و دوباره دل پر می‌کشد، آری خادمان حضرت، عطر ناب حربم را به همراه آورده‌اند.

خادمان حرم به رسم هرساله همزمان با دهه کرامت مهمان استان‌ها می‌شوند تا افرادی که در آرزوی دیدن ضریح امام رضا(ع) هستند را به شبکه‌های پنجره فولاد وصل کنند و این چه حس غریبی است.

امسال که نتوانسته‌ایم کبوتر دل را راهی حرم کنیم، امام رئوف خود عطر حرمش را برای ما سوغات آورده و چه سوغاتی از این بهتر و گواراتر. دست‌هایی که به طلب دیدارش به سمت پرچم ضریح دراز است و اسپندی که در مقابل خهادمان دود می‌شود؛ همه و همه نشان از دلتنگی دارد.

اما امسال دعای مشترک همه ما نابودی بیماری کروناست تا دوباره عطر و طعم نعمت‌های خداوند را که گویی سال‌ها بود فراموش کرده بودیم، بچشیم، دوباره بی هیچ دغدغه‌ای پنجره فولاد را لمس کنیم، در هوای حرم حاجت‌هایمان را بخواهیم و دوباره امام را زیارت کنیم.

کاروان «زیر سایه خورشید» در جریان اولین روز حضور خود در خراسان‌جنوبی همراه با پرچم مقدس رضوی در منزل جانباز سرافراز و دلیر هشت سال دفاع مقدس «محمد اکبری» در شهر دیهوک شهرستان طبس بمناسبت دهه نورانی کرامت حضور یافتند.

خادمان حرم‌ مطهر حضرت امام رضا(ع) همچنین با خانواده جانباز سرافراز و دلیر هشت سال دفاع مقدس و ایثارگر شیمیایی عملیات مرصاد «مجید توکلی» در دیهوک شهرستان طبس دیدار کردند. حضور این خادمان به همراه پرچم سبز امام رضا(ع) معنویت خاصی به جانبازان دوران دفاع مقدس داده بود و  از همانجا با اشک محبت و دلدادگی، حاجات خود را با قلبی مملو از اخلاص با آن امام رئوف بيان كردند.

همچنین کاروان زیر سایه خورشید در شهر دیهوک با خانواده شهید والامقام  «محمدرضا حجی آقا» از شهدای عظیم الشان نیروی انتظامی و همچنین پدر بزرگوار شهید که از افتخارات و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس هستند دیدار کردند. خدام حرم امام رضا(ع) حضور در بين خانواده های شهدا و جانبازان به عنوان اسوه های صبر و شكيبابی را افتخاری ماندگار برای خود عنوان كردند.

حضور خدام رضوی در دیهوک طبس با جهادگران عرصه سلامت و افرادی که در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا به یاری مردم شتافته‌اند، در مسجد قدس دیهوک دیدار و از آنان قدردانی و تجلیل کردند.

حجت‌الاسلام رحیمی، خادم افتخاری حرم‌مطهر رضوی با بیان اینکه وظیفه ما  الگو‌گیری از کرامت‌ها و معارف اهل بیت(ع) همچنین ولی‌ نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است، اظهار کرد: مدافعین سلامت و شهدای سلامت ‌که امروزه جانانه برای صیانت از سلامتی جامعه در مبارزه با ویروس‌کرونا تا پای جان تلاش می‌کنند ادامه دهنده راه شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس هستند.

وی افزود: هدف کاروان زیر سایه خورشید ترویج سنت و سیره امام رضا(ع) و ترویج و تقویت ارتباط با این امام همام از طریق زیارت از راه دور است.

 قرائت زیارت شریف امین الله و مولودی‌خوانی خدام بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم به مناسبت دهه کرامت بود. تمام برنامه های کاروان زیر سایه خورشید با حضور خدام بارگاه رضوی امسال با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

خادمان رضوی مهمان عشق‌آباد طبس شدند

کاروان زیرسایه خورشید وارد شهر عشق‌آباد در بخش دستگردان شهرستان طبس شد و با همراه داشتن پرچم متبرک حرم امام هشتم این شهر را به عطر رضوی متبرک کرد.

خدام حرم مطهر رضوی حامل پرچم متبرک آستان مقدس حضرت رضا(ع)، در ابتدای ورود خود با حضور در دفتر امام جمعه بخش دستگران طبس با حجت‌الاسلام «تبجانی» دیدار کردند.

امام جمعه دستگردان در این مراسم ضمن خوشامد گویی به خدام رضوی، با بیان اینکه حضور شما عزیزان در شهرها و روستاهای مختلف حرکتی بسیار اثرگذار است، گفت: مردم شهرستان طبس علاقه خاصی به ائمه اطهار به ویژه امام هشتم دارند و حضور کاروان زیر سایه خورشید نقش مهمی در تقویت اعتقادات و باورهای دینی و ایجاد فضای معنوی در شهرستان های مختلف دارد.

وی بیان کرد: شما خدام عزیز، سفیران معرفت و ولایت رضویی هستید و اعزام کاروان‌های زیر سایه خورشید در دهه کرامت به استان‌ها به ترویچ بیشتر فرهنگ رضوی در میان نسل جوان کمک می‌کند.

کاروان زیر سایه خورشید با پرچم سبز گنبد امام رضا(ع) در ادامه در گلزار شهدای بخش دستگران حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه و غباروبی قبور شهدا با آرمان‌های والای شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

همچنین کاروان زیر سایه خورشید در منزل شهید والامقام دوران دفاع مقدس «محمدرضا معقول»، شهید«ابراهیم رمضانی» حضور یافتند و مورد استقبال خانواده این شهدای گرانقدر قرار گرفتند. در این دیدار یکی از خادمان حرم مطهر رضوی با شعرخوانی دل مشتاقان و دلدادگان به امام هشتم(ع) را به صحن و سرای حرم مطهر رضوی وصل کرد.

کاروان خدام رضوی که پرچم بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) را به همراه داشتند با حضور خود در مرکز جامع سلامت بخش دستگردان و شهر عشق آباد، از تلاشگران و مدافعان سلامت در عرصه مبارزه با ویروس منحوس کرونا قدردانی و تجلیل کردند.

شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه در عشق آباد، تجدید میثاق با شهدا، حضور در جشن میلاد امام رضا(ع)، از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در این منطقه کویری در شهرستان طبس است.

دهه کرامت از روز سه‌شنبه سوم تیر مصادف با اول ذی‌القعده و همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) با عنوان «تکریم دختران؛ نشان خانواده فاطمی» آغاز و تا ۱۳ تیرماه یازدهم ذی القعده؛ سالروز تولد امام رضا(ع) امام رافت و مهربانی ادامه دارد و در این ایام با حضور پرچم ضریح امام رضا(ع) در استان‌های کشور همه مناطق رنگ کرامت به خود می‌گیرد.

انتهای پیام