صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۸۰۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

مدیرکل اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف کشور گفت: در راستای حمایت از تولیدات داخلی ۴۰۰ نمایشگاه در بقاع متبرک کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از البرز، رضا معممی مقدم، مدیر کل اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف کشور، دهم تیرماه در حاشیه بازدید از مرکز بسته‌بندی لوازم تحریری کودکان نیازمند استان البرز اظهارکرد: با رفع موانع تولیدکنندگان داخلی می‌توانیم به کسب و کار داخلی رونق دهیم.
وی در مورد اجرای هشتمین طرح مهر تحصیلی، افزود: این طرح با هدف حمایت از خانواده‌های کم‌برخوردار و آسیب‌دیده از کرونا اجرا می‌شود.
این مسئول با اشاره به هزینه تامین این اقلام، بیان کرد: این طرح از محل عواید موقوفات دارای درآمد برای سال 99 تامین می‌شود.
معممی‌مقدم هدف‌گذاری این مجموعه را جلب مشارکت‌های مردمی، ترغیب و جذب خیرین دانست و عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح بسترسازی و فراهم‌کردن مقدمات تحصیلی برای دانش‌‌آموزان کم‌برخوردار است و تلاش ما این است که برای جامعه هدفی که کودکان تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و دارالایتام‌های اوقاف هستند، گامی برداشته باشیم.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، 40 هزار بسته بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود، تصریح کرد: این بسته‌های مهر تحصیلی در بین دانش‌آموزان ابتدایی، متوسطه اول و دوم توزیع می‌شود.
مدیرکل اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف کشور همچنین از برگزاری نمایشگاه در 400 بقعه کشور در راستای عرضه تولیدات و محصولات داخلی خبر داد و گفت: 1247 موقوفه در کشور وجود دارد که 553 از این موقوفات دارای درآمد هستند.
معممی‌مقدم، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از موقوفات دارای نیت مرتبط با مهر تحصیلی هستند که بیشترین نیت در تهران و کمترین در خراسان شمالی و ایلام است و استان البرز نیز باید تلاش کند که موقوفه مرتبط با مهر تحصیلی را ایجاد کند.

انتهای پیام