صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۰۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴

جلسه ویدئو کنفرانس «مهدی محمدی» با رؤسای ادارات قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، صبح امروز، 24 تیرماه، با همراهی یک نماینده از سوی اتحادیه‌های استانی جهت بررسی نحوه برگزاری مجمع عمومی اتحادیه قرآنی کشور به صورت غیرمتمرکز برگزار شد.

به گزارش ایکنا، جلسه ویدئو کنفرانس مهدی محمدی، رئیس ستاد برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری قرآن و عترت، با رؤسای ادارات قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، صبح امروز، 24 تیرماه، با همراهی یک نماینده از سوی اتحادیه‌های استانی جهت بررسی نحوه برگزاری مجمع عمومی اتحادیه قرآنی کشور به صورت غیرمتمرکز برگزار شد.

بنابر گفته محمد شایق، قائم مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد (که به عنوان نماینده اتحادیه استانش در این جلسه بود) «طی این جلسه مقرر شد تا سوم مردادماه، پیش از برگزاری مجمع عمومی اتحادیه مدغم کشوری، مجمع عمومی دو اتحادیه (مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور) به منظور رأی‌گیری برای انحلال دو اتحادیه به صورت غیرمتمرکز تشکیل شود و سپس مجمع اتحادیه مدغم کشوری تشکیل خواهد شد».

وی با اشاره به حضور حسین دشتی، رئیس اداره قرآن و عترت ارشاد استان یزد، در این جلسه ادامه داد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان به عنوان ناظر بر  انتخابات غیرمتمرکز مجمع عمومی اتحادیه قرآنی کشور حضور خواهند داشت. همچنین 30 تیرماه نیز جلسه دیگری برای طراحی ساز‌وکارهای بیش از پیش به منظور برگزاری منظم و با کیفیت‌تر این مجمع برگزار می‌شود.

شایق درباره تعداد اعضای حاضر استان یزد در مجمع اتحادیه مدغم کشوری به صورت غیرمتمرکز، افزود: مقرر شد تا سه برابر نمایندگان هر استان در مجلس شورای اسلامی در این مجمع حضور داشته باشند. بنابراین استان یزد دارای چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی است که در مجموع 12 نفر متشکل از هفت عضو هیئت مدیره و پنج نفر نیز از مدیران مؤسسات قرآنی استان یزد به انتخاب هیئت مدیره اتحادیه قرآنی یزد، حضور خواهند داشت.

انتهای پیام