صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۱۴۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷

آیین تودیع و معارفه رئیس مرکز امور طلاب و خانواده جامعةالمصطفی(ص) العالمیة با حضور حجج اسلام خالق‌پور، جانشین رئیس المصطفی(ص) و مشایخی رئیس جدید امور طلاب برگزار شد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید خالق‌پور، جانشین رئیس جامعةالمصطفی(ص) در این نشست، ضمن تقدیر از خدمات و دستاورد‌های مرکز امور طلاب و خانواده‌ها، به ویژه در مباحث مربوط به مقابله با بیماری کووید ۱۹ و راه‌اندازی پیشخوان سامانه خدمات، عملکرد علامه، رئیس پیشین این مرکز را درخشان و شایسته تقدیر دانست و گفت: هر مسئولیت و دوره مدیریتی، آغاز و پایانی دارد، اما مهم آن است که به وظایف به درستی پرداخته شود.

وی مرکز امور طلاب و خانواده‌ها را مهم‌ترین جایگاه در جامعةالمصطفی(ص) از نظر خدمات‌رسانی و دل‌گرم کردن طلاب دانست و گفت: انسان، یک بال معاد و یک بال معاش دارد و این مرکز، به تنهایی یک بال جامعةالمصطفی(ص) را عهده‌دار است که نوع خدمات‌رسانی آن، در دیگر حوزه‌های اخلاقی، علمی، تربیتی جامعة المصطفی(ص) تأثیر مستقیم دارد. مرکز امور طلاب و خانواده‌ها، پشتوانه روحی و روانی طلاب المصطفی(ص) به شمار می‌آید و نقشی اساسی در آرامش‌بخشی به طلاب و کمک به رشد و تعالی آنان دارد.

حجت‌الاسلام خالق‌پور بسیاری از معضلات اخلاقی جامعه امروز را مرتبط با مشکلات معیشتی دانست و ابراز کرد: مرکز امور طلاب و خانواده‌ها باید در گام نخست، ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و تربیتی را که می‌تواند در آن‌ها ایفای نقش کند، مشخص کرده و در ادامه، برنامه‌های خود را ناظر به این ظرفیت‌ها سامان دهد. خدمات‌رسانی و رسیدگی به امور معیشتی طلاب باید در راستای دستیابی به اهداف کلان جامعةالمصطفی(ص) باشد؛ در این صورت، براساس مفاهیم برگرفته از منابع دینی، خدمت در این مرکز به منزله عبادت خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از کمالات برای انسان، در پرتو خدمت به دیگران به دست می‌آید، اظهارکرد: نگاه اسلام به عبادت، نگاهی اجتماعی است؛ بنا نیست انسان تنها از مسیر شخصی به خدا نزدیک شود. امکان ندارد انسان با انزوا از جامعه و بدون نقش‌آفرینی در عرصه اجتماعی، به کمالات والایی دست یابد.

حجت‌الاسلام خالق‌پور خدمت در مرکز امور طلاب و خانواده‌های جامعةالمصطفی(ص) را دارای جایگاه ارزشمند و از طرقی دانست که زمینه رشد انسان به واسطه دعای خیر دریافت‌کنندگان خدمات در آن مهیاست.

جانشین رئیس المصطفی(ص) الکترونیکی کردن ارائه کلیه خدمات این مجموعه و تأمین حداقل معیشت طلاب را دو درخواست جدی از مرکز امور طلاب و خانواده‌ها بیان کرد و گفت: امیدواریم با پیگیری اقدامات صورت‌گرفته و اهتمام جدی مدیریت و کارکنان این مجموعه، تا یک سال آینده بخش زیادی از این انتظارات محقق شود.

یادآور می‌شود، در ادامه این جلسه، علامه، رئیس پیشین و حجت‌الاسلام مشایخی، رئیس جدید مرکز امور طلاب و خانواده‌های المصطفی(ص) نکاتی را ارائه کردند.

انتهای پیام