صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۳۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: اقدامات جهاددانشگاهی در طول چهل سال گذشته موجب کاهش وابستگی کشور شده و نتایج بسیار ارزشمندی را به ارمغان آورده است.

امید علاف اکبری، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان اردبیل در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: به دنبال پیروزی انقلاب کبیر اسلامی و بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها، جهاددانشگاهی توانست طی ماموریتی مهم تعداد زیادی از پروژه‌های مهم و مغفول مانده کشور را به انجام رساند و در پیشبرد اهداف کشور موثر واقع شود.
وی ادامه داد: هدف اصلی جهاددانشگاهی گسترش تحقیقات و شکوفایی استعداد‌ها در سطح جامعه برای نیل به خوداتکایی، توسعه امور فرهنگی و آموزشی در سطح جامعه و گسترش طرح‌های کاربردی و نیمه صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی به منظور به کارگیری نتایج پژوهش‌ها است.
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه جهاددانشگاهی به تعبیر مقام معظم رهبری مولود مبارک انقلاب است، تصریح کرد: این نهاد با حرکت در مسیر تدابیر و منویات رهبر معظم انقلاب، روز به روز بالنده‌تر می‌شود.
علاف اکبری با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی ابعاد مختلف علمی و فرهنگی را در محیط‌های مختلف دانشگاهی، علمی، فرهنگی و آموزشی کشور به خوبی دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد مهم علمی، آموزشی و فرهنگی می‌تواند با ارائه برنامه و اقدام عملی در تحقق چشم‌اندازکشور و استان مفید واقع شود.
وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی ادامه داد: فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان اردبیل در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی به ویژه تامین فضا و امکانات مناسب برای مراکز آموزشی علمی کاربردی و تخصصی کوتاه مدت جهت استفاده دانشجویان و فراگیران قابل تحسین است.
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه تمام فعالیت‌های جهاددانشگاهی در راستای توسعه و رفع نیاز‌های استان است. اضافه کرد: حمایت‌های مسئولین استان به ویژه استاندار اردبیل منجر به تسریع اجرای برنامه‌ها و بومی‌سازی دستاورد‌های این نهاد در استان بصورت همه جانبه شده است.
علاف اکبری ایجاد مرکز نوآوری و شکوفایی، افزایش کدرشته و تعداد دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی، حفظ کیفیت آموزشی، ارتقا تجهیزات کارگاهی و آموزشی، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سایر سازمان‌ها جهت توسعه هرچه بهتر آموزش مهارتی، ایجاد فضای ورزشی و تفریحی برای دانشجویان و افزایش فعالیت‌های فرهنگی را از برنامه‌های مهم و چشم‌انداز‌های مرکز آموزش علمی کاربردی جهادانشگاهی استان عنوان کرد.
وی تصریح کرد: این مرکز به منظور توسعه آموزش مهارتی در رشته‌های مختلف با نیازسنجی در استان توانسته است موافقت ایجاد رشته‌های مورد نیاز استان را از دانشگاه جامع علمی کاربردی اخذ کند.
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان اردبیل یادآور شد: دانشجویان این مرکز در حوزه فرهنگی مناظرات دانشجویی شرکت و رتبه ممتازی کسب و برای اولین بار در سال جاری در المپیاد مهارتی (کشوری) شرکت کرده‌اند.
علاف اکبری با بیان اینکه آموزش‌های این مرکز در راستای ارتقاء توانمندی افراد برای ورود به بازار کار مبرنامه ریزی شده است، خاطرنشان‌کرد: با توجه به ماموریت دانشگاه جامع مبنی بر آموزش و پژوهش در مرز‌های فناوری، این مرکز به سمت مهارت افزایی داوطلبان برای ورود به بازار کار، افزایش توان علمی و تخصصی شاغلین بخش‌های مختلف و ارائه آموزش‌های رایج دانشگاهی و بومی کردن دانش منطقه‌ای نسبت به طراحی و تدوین رشته‌های مورد نیاز جامعه اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام