صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۵۱۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، از جهاددانشگاهی به‌عنوان یک الگوی کامل در عرصه خودباوری و خوداتکایی در کشور نام برد و گفت: اگر بخواهیم یک نمونه خوب از تکیه ‌بر دانش و توان داخلی را مثال بزنیم آن جهاددانشگاهی است، چراکه امروز جهاددانشگاهی حرف گزین در تولید علم در کشور است.

به گزارش ایکنا از اردبیل، صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، ۱۶ مردادماه، در بازدید از جهاددانشگاهی و ضمن تبریک چهلمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی و همچنین روز خبرنگار، گفت: جهاد دانشگاهی یک مجموعه علمی و جهادی و مولود انقلاب اسلامی و با روحیه جهادی و انقلابی خدمات شایان علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و فرهنگی به کشور ارایه کرده است و اقدامات ماندگاری در طول چهل سال تشکیل انجام داده است که از آن جمله می‌توان مهمترین آن به ایجاد پژوهشگاه رویان در سطح کشور و مرکز درمان ناباروری در استان و همچنین مراکز فرهنگی تأثیر‌گذاری، اشاره کرد.
وی با بیان اینکه ما در همه امور نیازمند الگو‌های مناسب در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: امروز جهاددانشگاهی یکی از مصادیق و بهترین الگو‌ها برای تلاش جهادی است، شرایط امروز کشور ما به‌گونه‌ای است که نیازمند تلاش جهادی هستیم و برای اینکه تلاش جهادی داشته باشیم نیازمند الگو هستیم.
جهاددانشگاهی باید حرف گزین و حرف برتر در همه زمینه‌ها باشد، فلذا جهاددانشگاهی امروزه بهترین الگو برای تلاش جهادی در کشور است.
بدری خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی پلی بین دانشگاه و جامعه بوده و تلاش می‌کند با نگاه علمی و کاربردی به نیاز‌های جامعه و کشور پاسخ مناسب دهد.
وی اظهار کرد: برای ایجاد ارتباط سازنده و ثمربخش بین دانشگاه و صنعت همکاری همه جانبه سازمان ها، نهاد‌ها و صنایع یک ضرورت انکارناپذیر است.
این نهاد با راه‌اندازی مراکز فرهنگی و آموزشی و مراکز رشد در مسیر شکوفا کردن استعدادها، بکارگیری نیروی خلاق جوانان، کشف حلقه‌های مفقوده علمی و مدیریت این بخش برای حرکت در مسیر رونق تولید و فناوری گام برمی‌دارد و توانسته است در این امر موفق عمل کند.
وی در ادامه با اشاره به تاثیر عمیق اخبار خبرنگاران و رسانه‌ها در جامعه گفت: این قشر زحمتکش با وجود این که تولیدکننده موثر در عرصه فرهنگ هستند، ولی از درآمد منطقی دور افتاده‌اند و چندان بهره‌مند نیستند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: خبرنگاران وقایع‌نگارانی هستند که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‌‏دارند و توان اندیشه و قلم خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی‏‌گیرند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فکری و فرهنگی هر جامعه‌ای، مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی آنهاست.
در ادامه این دیدار، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل، گفت: ۱۶ مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی است که امسال چهلمین سالروز تاسیس این نهاد علمی و انقلابی را در حالی گرامی می‌داریم که در یک حرکت جهادی در دانش و فناوری، این مجموعه پل ارتباطی صنعت و دانشگاه محسوب می‌شود.
اوچی اردبیلی، با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای خبرگزاری ایسنا و ایکنا در بدنه جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: همکاران ما در این دو مجموعه رسانه‌ای با تولید بیش از ۲ هزار خبر در ایسنا و ۱۵۰۰ خبر در ایکنا سعی کردند به امر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی افکار عمومی در سال گذشته کمک کنند.
وی فعالیت حوزه انتشارات جهاد دانشگاهی را یادآور شد و بیان کرد: به همت این مجموعه ۲۵ جلد کتاب تهیه، تدوین و انتشار یافته و قرار است در سالجاری نیز در این حوزه آثار ارزشمند جدیدی تالیف و منتشر شود.
اوچی تصریح کرد: انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های بزرگ برای تولید و پرورش گونه‌های دارویی بومی هست که جهاد دانشگاهی طی سال‌های اخیر آغاز کرده است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل خاطرنشان کرد: هم اکنون تولید و پرورش ۳ گیاه دارویی بابونه، قره قاچ و کوبر بومی انحصاری استان اردبیل محور فعالیت‌های تحقیقاتی مراکز رشد جهاد دانشگاهی است.
وی افزود: کار‌های تحقیقاتی در زمینه فندق در جنگل‌های فندقلو از دیگر فعالیت‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی است که طی سال‌های اخیر در جهاد دانشگاهی آغاز شده و تاکنون کار‌های مهمی در این زمینه از جمله ارتقا سطح آزمایشگاه‌ها و کار‌های تحقیقاتی و اخذ زمین برای کشت گونه‌های ژنتیکی مقاوم در برابر سرمازدگی است.
عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی استان اردبیل، خاطر نشان کرد: ۱۶ شرکت فناوری در مراکز رشد جهاد دانشگاهی با ۳۴ طرح فناور در حال انجام کار‌های تحقیقاتی هستند و ۳ شرکت دانش بنیان نیز در کنار این شرکت‌ها در حال فعالیت در زمینه کار‌های تحقیقاتی و علمی هستند.

انتهای پیام