صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۷۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک گفت: نشر معارف دینی یکی از اهداف برپایی موکب‌های محرم در سال‌های قبل است که امسال نیز با تغییر شرایط اجتماعی از طریق موکب‌های مجازی انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌اطهر، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک امروز، 28 مرداد ماه در نشست خبری که در این دانشگاه برگزار شد گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و تغییر سبک زندگی مردم لازم است برای حفظ سلامتی خود و دیگران شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی رعایت شود.

وی اظهار کرد: تکلیف محوری یکی از خصوصیات جهان اسلام است و بر اساس شرایط زمان و مکان وظایف را متناسب‌سازی کرده و برنامه‌ها را پیش می برد. در طول 1400 سال محرم تعطیل نبوده و نخواهد بود، اما متناسب با شرایط کرونا تغییر کارکردها و سبک عزاداری‌ها را شاهد هستیم، برگزاری مراسم عزاداری با شرایط فعلی منافاتی ندارد، اما رعایت قوانین بهداشتی بسیار ضروری است.

مهدوی‌اطهر به تشریح برنامه‌های محرم در دانشگاه اراک پرداخت و ادامه داد: قرائت زیارت عاشورا در فضای باز و عزاداری در حسینیه دانشگاه از برنامه‌های پیش‌بینی شده است. همچنین با توجه به شیوع بیماری امسال امکان برپایی موکب حضوری نیست، اما همه فعالیت‌های موکب حضوری در موکب مجازی تحت عنوان«شهید بابایی» انجام می‌شود.

وی با تأکید براینکه نشر معارف دینی یکی از اهداف برپایی موکب‌های محرم در سال های قبل است، اضافه کرد: امسال نیز نشر معارف دینی بیشتر از سال قبل در فضای مجازی و از طریق موکب مجازی به آدرس mokebemajazi انجام می‌شود تا بتوان فرهنگ حسینی را در جامعه توسعه داد. انجام جمع‌آوری نذورات، مشاوره مذهبی، تولید محتوا از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه خشکبار جمع‌آوری شده توسط موکب مجازی در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد، تولیدات رسانه‌ای به صورت صوتی، تصویری و نوشتاری تهیه و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد. منبرها، عزاداری و مداحی‌هایی در این موکب مجازی پیش بینی شده تا عزاداران بتوانند از آن بهره‌مند شوند. این موکب‌ها تا پایان صفر فعال هستند.

انتهای پیام