صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۲۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری تشکل‌های قرآن و عترت:

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت گفت: پرداخت تسهیلات به مؤسسات قرآنی از طریق منابع، در اختیار مراجع ذی‌ربط در دستور کار این اتحادیه قرار دارد.

به گزارش ایکنا، ایرنا نوشت: مدیر اداره توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن اعلام کرد که بیش از ۹۰ درصد مؤسسات قرآنی در وضعیت کرونا هیچ‌گونه حمایتی دریافت نکرده‌اند و بخش اندکی نیز که کمکی دریافت‌ کرده‌اند، در حد یک تا دو میلیون تومان بوده که تأثیری بر روند توقف فعالیت آن‌ها نداشته است.

حسین بهبودی تاکید کرد: بسیاری از مؤسسات قرآنی در این شرایط سخت اقتصادی به دلیل اینکه نمی‌توانند کلاس‌های حضوری برپا و هزینه‌ها را با دریافت شهریه تأمین کنند، در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند و اگر این روند ادامه پیدا کند، ظرف یک تا دو ماه آینده بین ۶۰ تا ۷۰ درصد مؤسسات و خانه‌های قرآن تعطیل خواهند شد.

البته وی از تلاش‌های سازمان دارالقرآن الکریم برای سر پا نگاه داشتن موسسات و خانه‌های قرآنی سخن گفت و افزود که در حال مکاتبه با نهادها و سازمان‌ها هستند تا از موسسات قرآنی حمایت هایی هرچند اندک دریافت کنند.

این سخنان در حالی بیان می شود که سیدفخرالدین اسماعیلی مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های مردمی معاونت قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهم شهریور از شناسایی ۹۵۰ مؤسسه قرآنی خبر داد که در بخش اول سرانه حمایت برای ۷۱۴ مؤسسه واریز و در بخش دوم نیز پس از رفع نقص مدارک تا پایان شهریورماه فرایند این موضوع طی خواهد شد.

مرتضی طلایی رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در این زمینه گفت: مبلغی در حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به موسسات و تشکل‌های قرآنی که از کرونا آسیب دیده‌اند از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد که به دنبال ایجاد هماهنگی با این معاونت هستیم تا اتحادیه تشکل های قرآن و عترت در کمیته تعیین مصادیق و تخصیص حضور پیدا کند و به عنوان یک پشتوانه و کمکی برای موسساتی باشد که به دلیل شیوع ویروس کرونا مشکل دارند و به نظرم این اقدام خوبی است و امیدواریم سریع‌تر عملیاتی شود.

وی افزود: این مبلغ به صورت تسهیلات تخصیص داده شده که اخیرا ابلاغ شده تا به صورت پرداخت تسهیلات بانکی به موسساتی داده شود که بیشترین آسیب را دیده‌‌اند. البته مبلغ یک و نیم میلیون تومان نیز در یک مرحله از طریق معاونت به تعدادی از موسسات و تشکل‌ها داده شده است.

طلایی اضافه کرد: مبلغ سه میلیارد تومان نیز از محل منابع شورای توسعه فرهنگ قرآنی اختصاص داده و در اختیار مؤسسات و تشکل‌ها گذاشته ایم و مراحل واگذاری آن تقریبا رو به اتمام است. چون مراحل واگذاری این مبلغ از سوی اتحادبه کشوری به استان‌ها انجام شده و استان ها نیز در حال واگذاری هستند. با این حال به دنبال آن هستیم تا با تعامل و پیگیری از دستگاه‌های مختلف حمایت‌هایی را برای موسسات قرآنی داشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور افزود: باتوجه به این که در آستانه تخصیص بودجه سال ۱۴۰۰ هستیم به دنبال رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی هستیم تا این مورد در بودجه بخش مردمی در سال آینده تقویت شود و این بودجه بتواند پشتوانه ای برای فعالیت ها و حمایت از موسسات و تشکل هایی باشد که دچار بحران و مشکل هستند.

انتهای پیام