صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۲۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی و قرآنی مازندران گفت: با نامه‌نگاری‌های انجام شده با استاندار، قول مساعدت ۵۰ فقره وام ۵ میلیون تومانی برای کمک به موسسات داده شد، اما هنوز محقق نشد.

عباس جانباز مدیر عامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی و قرآنی مازندران در گفتگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: از سوی اتحادیه قرآنی کشور برای ۲۱۷ موسسه قرآنی استان که فرم فعالیت‌های سال ۹۸ خود را تکمیل و به اتحادیه ارسال کردند به ازای هر موسسه یک میلیون تومان پنجم شهریورماه به حساب اتحادیه قرآنی استان مازندران پرداخت شد که از دهم شهریورماه با دریافت شماره حساب موسسات در حال واریز هستیم.
وی با بیان اینکه تاکنون به ۱۱۳ موسسه به ازای هر کدام مبلغ یک میلیون پرداخت شده است، افزود: هر موسسه که حساب موسسه را به ما معرفی کند همان روز به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.
جانباز تصریح کرد: از محل صرفه‌جویی اتحادیه در دو سال گذشته به قید قرعه به ۷۰ موسسه هر کدام ۴۰۰ هزار تومان در تیرماه و اوایل مردادماه پرداخت شد.

انتخابات هیئت‌مدیره اتحادیه قرآنی مازندران در آینده نزدیک
وی ادامه داد: اکنون اتحادیه منتظر است تا به محض سفید شدن وضعیت کرونا در مازندران با حضور فعالان قرآنی انتخابات هیئت مدیره اتحادیه برگزار و مدیر عامل جدید معرفی شود.
مدیر عامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی و قرآنی مازندران گفت: در دو سال و نیم گذشته از هیچ دستگاه استانی به موسسات قرآنی کمک نشد و برخی موسسات با شیوع کرونا تعطیل و برخی نیز در شروف تعطیلی قرار گرفتند چرا که اغلب مستأجر و از درآمد‌های شخصی این هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: علی رغم پیگیری‌های پیاپی در دوسال و نیم گذشته با استاندار مازندران حتی یک جلسه هم نتوانستیم داشته باشیم و اغلب به دلایلی این نشست به تعویق می‌افتاد.
جانباز با بیان اینکه برخی مسئولان از شرایط کرونا از مسئولیت خود شانه خالی می‌کنند، بیان کرد: در دو سال گذشته مجموعه استانداری مازندران اعتنایی به نشست حضوری و یا گفت‌وگوی تلفنی با اتحادیه قرآنی استان نداشتند و گویی نگرانی درباره مسائل فرهنگی و قرآنی ندارند.
این فعال قرآنی اظهار کرد: با نامه‌نگاری‌هایی که با استانداری شد قول مساعدت ۵۰ فقره وام ۵ میلیون تومانی برای کمک به موسسات داده شد که علی رغم پیگیری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر برگزاری نشست مدیران بانک‌ها هنوز این مساعدت محقق نشد.

پرهیز از دور باطل در مدیریت قرآنی کشور
وی ادامه داد: باید بستر را برای افراد ساعی، زبده و متعهد در مدیرت قرآنی کشور و استان‌ها مهیا کنیم و در گماشتن افراد در راس مدیریت دچار دور باطل نشویم.
وی تاکید کرد: هرگاه بتوانیم برای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی درآمد ثابت و پایدار تعریف کنیم می‌توان به رشد این فعالیت‌ها امید داشت.

انتهای پیام