صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۵۰۵۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵

در جلسه شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره پژوهش‌های برتر حوزه تعاون، اهدای «نشان شهید بهشتی» به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایکنا، جلسه شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره ملی پژوهش‌های ملی تعاون در ساختمان شماره ۲ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، چهارشنبه دوم مهرماه برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست نقی‌زاده، دبیر اجرایی جشنواره، گزارشی از روند اقدامات انجام گرفته در دو محور قبل از فراخوان و بعد از فراخوان جشنواره را برای اعضای شورای سیاستگذاری ارائه کرد.

محمدجعفر کبیری، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست با بیان اینکه اولین جشنواره پژوهش‌های برتر حوزه تعاون با همکاری ذی‌نفعان این حوزه و دانشگاه‌های برتر کشور قرار است برگزار شود، گفت: آثار و مقالات این جشنواره دریافت شده و اختتامیه آن نیز قرار است در آبان‌ماه برگزار شود.

وی افزود: رویکرد ما در این جشنواره این است که مسیری برای تعامل سازنده در بخش تعاون بین نخبگان دانشگاهی به منظور رسیدن به تدوین نقشه راه توسعه این بخش ایجاد شود.

کبیری ادامه داد: تاکنون بیش از ۸ نهاد در این جشنواره همکاری کرده و حدود ۴۲۰ مقاله نیز به دبیرخانه این جشنواره رسیده است، البته مدت زمان دریافت آثار نیز تمدید شده است. ظرفیت دانشگاهی زیادی بین فعالان بخش تعاون وجود دارد. برای ترسیم دورنمای این بخش ما نیازمند تعامل بخش دولتی و نهاد‌های دانشگاهی هستیم و این آغازی برای همکاری بخش تعاون و جامعه دانشگاهی برای گردآوری پژوهش‌های کاربردی و تشویق نخبگان دانشگاهی برای فعالیت در این حوزه است.

معاون وزیر تعاون یادآور شد: محور اصلی این جشنواره ملی پژوهش‌های برتر حوزه تعاون جهش تولید است.

کبیری در ادامه با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که اختتامیه این جشنواره آغاز جشنواره بعدی باشد، گفت: برای دوره دوم این جشنواره باید فراخوان مقاله نیز بلافاصله پس از اختتامیه صورت بگیرد.
 


عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز در این نشست ضمن تقدیر از برگزاری این جشنواره تأکید کرد: باید در حوزه تعاون کار‌های پژوهشی بیشتری انجام شود و آرشیوی از پژوهش‌هایی که به این جشنواره ارسال می‌شود، ایجاد و در دسترس عموم قرار گیرد.

علیزاده همچنین بر استفاده از ظرفیت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا به عنوان بازوی رسانه‌ای جشنواره تأکید کرد.
 
 
محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان نیز در این نشست با بیان اینکه در رویداد‌های علمی ترویجی معمولا رویداد‌های فرعی نیز در کنار رویداد اصلی برگزار می‌شود، گفت: بهترین کار برای این موضوع، برگزاری نشست‌های تخصصی علمی حوزه تعاون در دانشگاه‌های تهران است. 

به گزارش ایکنا، در نشست شورای تخصصی نخستین جشنواره پژوهش‌های برتر حوزه تعاون که با همکاری جهاد دانشگاهی و وزارت تعاون و رفاه قرار است برگزار شود، جمعی از اساتید دانشگاه‌های تهران حاضر بودند و پیشنهاداتی را برای اجرای بهتر این جشنواره ارائه کردند.
 
تشکیل دبیرخانه دائمی ذیل اندیشکده تعاون برای جشنواره، افتتاح مرکز نوآوری و اندیشکده تعاون همزمان با افتتاحیه جشنواره از جمله مصوبات این نشست بودند.
 
همچنین اهدای «نشان شهید بهشتی» به عنوان پدر معنوی تعاون در جمهوری اسلامی ایران نیز برای این جشنواره مصوب شد.
 
یادآور می‌شود، «محمدجعفر کبیری، معاون تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه»، «حجت‌الله مهدیان، مدیرعامل بانک توسعه و تعاون»، «مهدی حسین‌نژاد، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاران تعاون»، «علی حسین شهریور، مدیرکل خانه تعاون گران ایران»، «عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی»،‌ «غلامحسین حسینی‌نیا، رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران»،‌ «علی‌اکبر تاج‌مزینانی، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی»،‌ «علی‌قلی حیدری، رئیس انجمن علمی تعاون»، «حمید آماده، دبیر علمی جشنواره» و «زهرا نقی‌زاده، دبیر اجرایی جشنواره» اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره ملی پژوهش‌های برتر حوزه تعاون هستند.
انتهای پیام