صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۶۲۱۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
در مراسم تجلیل از شهید «حشمت‌اله ظهرابی»؛

فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: پس از عملیات فتح فاو، رهبر وقت کره شمالی از ما دعوت کرد تا چگونگی عبور از رودخانه اروند توسط رزمندگان اسلام را برای آنها تشریح کنیم و این به دلیل بیهمتا بودن چنین عملیاتی در تاریخ جنگهای دنیا بود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس مراسم تجلیل از شهید حشمت‌اله ظهرابی در برنامه «چهل چراغ» با حضور جمعی از فرماندهان نیروی زمینی و بسیج، مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اقشار مختلف مردم، هفتم مهرماه در مزار شهدای گمنام خیابان فاطمی برگزار شد.

سردار سید‌احمد ربیعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در این مراسم طی سخنانی به بازگویی فرازهایی از تاریخ دفاع مقدس و بیان خاطره‌ای از آن دوران پرداخت و گفت: پس از عملیات فتح فاو، «کیم ایل سونگ» رهبر وقت کره شمالی از ما دعوت کرد تا چگونگی عبور از رودخانه اروند توسط رزمندگان اسلام را برای آنها تشریح کنیم و این به دلیل بی‌همتا بودن چنین عملیاتی در تاریخ جنگ‌های دنیا بود.

وی افزود: بر اساس این دعوت، همراه با جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران به کره شمالی رفتیم و با ارائه نقشه‌ها و مستندات در میان ناباوری مقامات کره شمالی چگونگی عبور از اروند رود و فتح فاو را تشریح کردیم و این عملیاتی بی‌سابقه در تاریخ جنگ‌های جهان بود.

سردار ربیعی با بیان اینکه باید دفاع مقدس را به عنوان برگ زرین تاریخ انقلاب اسلامی حفظ کنیم، اظهار کرد: امام خمینی(ره) همه توطئه‌ها را با کلام پیامبرگونه خود خنثی کردند و با مدیریت ایشان کشور به یک وحدت رسید و این باعث شکست گروه‌های تجزیه‌طلب و در نهایت پیروزی در جنگ شد.

اجرای مارش نظامی از سوی گروه موسیقی ارتش، تجلیل از خانواده شهید جاویدالاثر حشمت‌اله ظهرابی، مداحی، دکلمه‌خوانی، تجلیل از داود امیریان از نویسندگان آثار دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم سیدمحمدرضا حسینی، فرمانده دژبان کل ارتش، سرهنگ حسن عبدالملکی، رئیس سازمان مهندسی نزاجا، امیرسرتیپ رامین حمیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیروی زمینی، سرهنگ امیر محقق، فرمانده مرکز آموزش بهداشت و درمان نزاجا و سرهنگ پاسدار محمدرضا احراری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت ولی‌عصر (عج) از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در پایان مراسم شرکت‌کنندگان با حضور بر سر مزار شهیدان گمنام و نثار فاتحه به مقام والای این شهیدان ادای احترام کردند.
 
منصوره مرادی‌نیا
انتهای پیام