صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۶۳۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲

دانشگاه مجازی المصطفی با همکاری نمایندگی این نهاد در هندوستان، شرایط تحصیل مجازی طلاب شبه‌قاره در مقطع کارشناسی دو رشته علوم قرآن و حدیث را فراهم کرد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا شاکری، مدیر نمایندگی المصطفی در هندوستان امروز سه‌شنبه هشتم مهرماه با اعلام این خبر افزود: معاونت آموزش و اجرایی نمایندگی بر اساس رسالت سازمانی و تأکید ریاست المصطفی بر توسعه فعالیت‌های آموزشی مجازی خصوصاً در وضعیت بحرانی موجود، اقدام به تکمیل زیرساخت‌های فنی و اجرایی لازم جهت ارائه همه دروس به صورت آموزش مجازی مبتنی بر سیستم LMS کرده است.

وی افزود: دانشگاه مجازی نمایندگی جامعة‌المصطفی در هند، اهتمام دارد که با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در فضای مجازی، فرصت برابر فراگیری علوم اسلامی و انسانی را برای انبوهی از علاقمندان از سراسر هندوستان بدون محدودیت فراهم کند تا ضمن تربیت عالمان و متخصصان پارسا و متعهد، به بازتولید، تبیین و نشر و ترویج اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله و سلم) همت گمارد و همگان با زلال معارف اسلامی و هدایت قرآن و اهل البیت علیهم السلام آشنا شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شاکری ضمن اشاره به پرمخاطب بودن این بستر آموزشی در هندوستان تأکید کرد: این مجتمع علمی تربیتی، تلاش کرده است با طراحی و اجرای رشته‌ها و دوره‌های متنوع و کاربردی، در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دوره‌های کوتاه‌مدت و پودمانی، نیاز‌ها و انتظارات عموم علاقه‌مندان در سراسر هندوستان را تأمین کند.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول دانشکده علوم قرآن و حدیث در مجتمع آموزش‌های مجازی نمایندگی هند تأسیس شده و در حال حاضر آمادگی لازم جهت برگزاری رشته کارشناسی علوم قرآن و حدیث را به زبان اردو داریم؛ البته رشته‌های تحصیلی مانند کلام اسلامی، مطالعات اسلامی و فقه و معارف اسلامی و دیگر موضوعات هم هست که نیاز به تأسیس دانشکده مطابق آن موضوع دارد.

مدیر نمایندگی جامعةالمصطفی در هندوستان در خصوص شیوه آموزش نیز گفت: تحصیل در مجتمع دانشگاه مجازی با بهره‌مندی از جدیدترین روش‌های آموزش از راه دور، از جمله آموزش در بستر اینترنت و سیستم‌های موبایلی و به صورت تعاملی است. در این شیوه، تمامی مراحل ثبت نام، انتخاب واحد، ارزشیابی تحصیلی، خدمات آموزشی، ارائه خدمات پژوهشی و فرهنگی به صورت مکانیزه انجام می‌شود و دانش‌پژوهان با بهره‌مندی از محتوای غنی، متنوع و جذابی که در اختیارشان قرار می‌گیرد و با راهنمایی اساتید زبده و متخلق، گام به گام به قله‌های علم و فضیلت صعود کرده و زندگی بهتری را در سایه سار تعالیم حیات بخش اسلامی و خودباوری تجربه می‌کنند.

لازم به ذکر است این مجتمع زیر نظر جامعة المصطفی فعالیت می‌کند و مدارکی که از سوی این دانشگاه به دانشجویان اعطاء می‌شود، دارای اعتبار بین‌المللی است.

انتهای پیام