صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۱۱۹۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵

معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت با اشاره به کمک 300 میلیارد تومانی خیران برای مبارزه با کرونا، از طراحی شعار هر ایرانی یک خیّر خبر داد و گفت: درخواست ما از مردم به عنوان اولین کار خیر، رعایت موارد پیشگیری از بیماری است.

سیدمحمد طباطبایی، معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور جامعه خیرین سلامت به یاری دانشگاه‌های علوم پزشکی شتافته‌اند، گفت: خیرین بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان برای مبارزه با بیماری کووید ۱۹ کمک کرده‌اند.

طباطبایی افزود: عمده کمک‌ها به منظور تهیه تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده و تا حد قابل قبولی نیز تجهیزات درمانی به این مراکز داده شده است. خیرین اقلام بسیاری از ماسک و گان گرفته تا تجهیزات دیگر مانند دستگاه‌های اکسیژن‌ساز را برای بیمارستان‌ها تهیه کرده‌اند و همچنان این کار را انجام می‌دهند. حتی در مقطعی به این نتیجه رسیدیم که این تجهیزات اشباع شده است.

معاون مجمع خیرین سلامت بیان کرد: تجهیزات پزشکی حتماً فرسوده شده‌اند و نیاز به جایگزین شدن دارند. در همین راستا خیرین سلامت این موضوع را مد نظر داشته و برای تأمین آن اقدام خواهند کرد. تمامی مدیران استانی مجمع خیرین سلامت عضو ستاد‌های کرونا هستند و چنانچه نیازی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وجود داشته باشد، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی آن را به مدیران مجمع منتقل می‌کنند و مجمع خیرین آن استان نیز با استفاده از ظرفیت خیرین عضو یا مردم بلافاصله این نیاز را برطرف می‌کنند.

طباطبایی تأکید کرد: نیاز به تجهیزات درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی همیشه وجود دارد. لذا توقع ما از خیرین و مردم این است که با عنایت به اینکه در هر استان و شهری شعبه‌های مجمع خیرین سلامت وجود دارند و برای مردم شناخته‌شده هستند، کمک‌های خود را برای تأمین نیاز‌های مراکز درمانی واریز کنند. مجمع خیرین سلامت تابع نیت خیرین است و چنانچه‌ آنها نیت خاصی مثل تهیه دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان‌ها داشته باشند، کمک‌ می‌شود. امیدواریم با همت مردم، نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برطرف شود.

وی به دیگر فعالیت‌های مجمع خیرین سلامت در مبارزه با کرونا اشاره و بیان کرد: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر انجام کمک‌های مؤمنانه، خیرین عرصه سلامت به این موضوع پرداختند و به بیماران یا کسانی که دوره نقاهت خود را پس از ابتلا به کرونا می‌گذرانند و عملاً بیکارند کمک می‌شود. در حال حاضر، تأکید ما پیشگیری از بیماری است، چراکه مقدم بر درمان بوده و موجب می‌شود که هزینه‌های جانی و مالی بر مردم، کادر درمانی و بیمارستان‌ها کاهش یابد. بدین منظور مجمع خیرین سلامت شعار «هر ایرانی، یک خیر» را طراحی کرده است و هر فردی را که ماسک بزند خیّر محسوب می‌کنیم.

طباطبایی با ذکر اینکه مراکز درمانی محدودند، اظهار کرد: وقتی میزان ابتلا به کرونا افزایش یابد، بیمارستان‌ها شلوغ‌تر شده و بسیاری از افرادی که به بیماری‌های دیگری مبتلا هستند نمی‌توانند خدمات لازم را دریافت کنند. لذا با انبوه زیادی از بیماران مواجه هستیم که به دلیل شیوع کرونا نتوانسته‌اند خدمات لازم را به موقع دریافت کنند. از سوی دیگر با استهلاک جسمی و روحی کادر درمان و تجهیزات پزشکی مواجهیم؛ لذا درخواست ما از مردم به عنوان اولین کار خیر، رعایت موارد پیشگیری از بیماری است تا سبب شلوغی بیمارستان‌ها و افزایش هزینه‌ نشوند.
انتهای پیام