صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۲۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
نصیری بیان کرد؛

سخنگوی جمعیت هلال احمر، با اشاره به اقدامات این سازمان در کمک به مراکز درمانی از ابتدای شیوع کرونا، گفت: چنانچه وزارت بهداشت درخواستی را به هلال احمر ارائه کند، بلافاصله از طریق مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیران سعی خواهیم کرد که این نیاز‌ها را تأمین کنیم.

محمد نصیری، سخنگوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه این جمعیت از ابتدای شیوع کرونا با درخواست وزارت بهداشت از طریق خیران به تأمین تجهیزات و اقلام پزشکی پرداخته است، گفت: توزیع ماسک و فوم بهداشتی بین بیماران خاص براساس درخواست معاونت درمان وزارت بهداشت انجام شد. همچنین براساس یک نامه رسمی برای تأمین ونتیلاتور، حدود ۹۰ دستگاه به بیمارستان‌ها اهدا شد.

نصیری بیان کرد: منابع مالی این اقلام و تجهیزات با مشارکت‌های مردمی و کمک خیران تأمین شد. در حال حاضر نیز چنانچه وزارت بهداشت درخواستی به هلال احمر ارائه کند، از طریق مشارکت‌های مردمی و خیران سعی خواهیم کرد که این نیاز‌ها را تأمین کنیم. اخیراً کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز در برخی بیمارستان‌های تهران رخ داده بود که این موضوع را هلال احمر از طریق خیران پیگیری کرد و چندین دستگاه اکسیژن‌ساز نیز برای بیمارستان‌های تهران خریداری شد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در حال حاضر این جمعیت دو مأموریت مهم «آمران سلامت» و «توزیع بسته‌های معیشتی» را در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در دستور کار قرار داده است، گفت: طرح آمران سلامت به منظور شکستن حلقه انتقال بیماری، با دعوت مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توزیع ماسک بهداشتی اجرا می‌شود و جوانان و داوطلبان هلال احمر در مناطق پرازدحام و پررفت‌وآمد شهر‌ها و کلان‌شهر‌ها حضور پیدا کرده و درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی نکاتی را به افراد متذکر می‌شوند. این طرح با حضور ۱۲ هزار نفر از اعضای جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر آغاز شده و مرحله اول آن 10 روزه است.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر درباره توزیع بسته‌های غذایی نیز اظهار کرد: ۸۰ هزار بسته غذایی تأمین شده و طی دو هفته آینده بین افرادی که به واسطه این بیماری شغل خود را از دست داده‌اند و در مضیقه مالی هستند توزیع می‌شود.
انتهای پیام