صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۲۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
در پی اهانت رئیس‌جمهور فرانسه به پیامبر اکرم(ص)؛

مرجع تقلید شیعیان در کربلای معلی در پی اهانت رئیس‌جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)، خواستار شد: مسلمان این اهانت‌ها را با تحریم کالاهای فرانسوی و ایجاد وحدت و پیروی از سیره پیامبر اعظم و اهل بیت ایشان علیهم الصلاه و السلام محکوم کنند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در کربلای معلی در سخنرانی هفتگی خود که به صورت تلویزیونی از دفتر کربلا پخش شد، اهانت به پیامبر اکرم(ص) را محکوم کرد و گفت: اقدام مسئولان کشورهای غربی در اهانت پی در پی به رسول‌الله(ص) با هر توجیه یا هر اسمی که باشد، قابل قبول نیست و ما آن را محکوم کنیم و با تبدیل این اهانت‌ها به انگیزه‌ای برای اعمال تروریستی مخالفیم.

مؤلف تفسیر هدایت با هشدار به اینکه این سلسله اهانت‌ها با هدف ایجاد یک جنگ علیه اسلام و مسلمانان در امتداد جنگ‌های صلیبی است، افزود: این اقدام در نتیجه ضعف مسلمانان و عقب‌نشینی آنان در تمسک به ارزش‌های‌شان انجام گرفت.

آیت‌الله‌العظمی مدرسی از امت مسلمان خواست این اهانت‌ها را نه تنها با پیام و تحریم کالاهای فرانسوی محکوم کرده، بلکه با ایجاد وحدت و پیروی از سیره پیامبر اعظم و اهل بیت ایشان علیهم الصلاه و السلام، امت اسلامی را تقویت کرده تا به عزت و عظمت گذشته خود بازگردد.

 وی به سیاست یک بام و دو هوای کشورهای غربی اشاره کرد و افزود: آنها همزمان حادثه هولوکاست را جنایت می‌دانند و اهانت به مقدس‌ترین مقدسات مسلمانان را آزادی بیان قلمداد می‌کنند. همچنین آنان اقدام خود را در کشتار میلیون‌ها الجزایری و نگهداری جمجمه‌های قربانیان را امری مباح می‌دانند و تحریم کالاهای‌شان را جنایت بزرگ بر می‌شمارند.

معظم له در پایان سخنان خود با بیان اینکه تلاش‌ها برای بازگشت جنگ‌های صلیبی به شکست خواهد انجامید، گفت: اگر این جنگ‌ها از سر گرفته شود، به نفع هیچ کس نیست، بلکه آغازکنندگان این جنگ بزرگترین خسارت را متحمل خواهند شد.

یادآور می‌شود، جلسات سخنرانی هفتگی آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی روزهای پنجشنبه برگزار می‌شود.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام