صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۴۶۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنان از راه‌اندازی سامانه ارزیابی و نظارت مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی خبر داد و گفت: در این سامانه مواردی همچون سیستم تهویه، سرویس‌های بهداشتی، نظافت و بهداشت نمازخانه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی یوسفی، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان، 21 آبان‌ماه، در حاشیه کارگروه ساماندهی مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا باید نمازخانه‌ها دارای تهویه، ضدعفونی و سرویس بهداشتی مناسب باشد و در حال حاضر نماز جماعت اقامه نمی‌شود.

وی تعداد نماز‌خانه‌های بین‌راهی استان زنجان را 80 باب برشمرد و گفت: برخی از آن‌ها در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی زیر نظر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نمازخانه‌های مستقر در رستوران‌ها ریز نظر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نمازخانه‌های جایگاه‌های سوخت تحت نظارت شرکت نفت بوده و متولی تعدادی از آن‌ها هم اوقاف و امور خیریه است.

این مسئول با اشاره به اینکه 99 درصد نمازخانه‌های بین‌راهی توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، بیان کرد: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد بیشتر نمازهانه‌های مجمتع‌های خدماتی رفاهی به‌ویژه آن‌هایی که به تازگی احداث شدند، از لحاظ تهویه و تاسیسات شرایط مناسبی دارند اما بعضی از نمازهانه‌های قدیمی امکانات کمتری دارند یا فضای آن‌ها کوچک بوده یا در شرایط کرونایی بهداشت آن‌ها ضعیف است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان از راه‌اندازی سامانه ارزیابی و نظارت مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی به شکل پایلوت در استان زنجان خبر داد و گفت: ارزیابان تعیین شده از ادارات و نهادهای متولی با بازدید از این مکان‌ها فرم‌های ارزیابی را پر می‌کنند و با امتیازبندی، اخطار و تذکر به شکل سیستمی به مجموعه‌ها داده می‌شود و حتی امکان ثبت نظرات مردمی هم در آن وجود دارد.

یوسفی خاطرنشان کرد: برای رعایت نکات بهداشتی، استفاده از مهرهای غیرسنگی که امکان شست‌وشو و ضدعفونی ندارند، در مساجد و نمازخانه‌ها ممنوع شده است و در شرایط کرونا ابلاغ کردیم که مهرها جمع‌آوری شوند و افراد از مهرهای شخصی استفاده کنند.

انتهای پیام