صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۸۳۲۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸

استاندار خراسان شمالی گفت: در بیست روز آینده مجمع خیرین امنیت‌ساز استان و شهرستان‌ها تشکیل می‌شود و هدف این مجمع توسعه امنیت عمومی با مشارکت خیران امنیت‌ساز است.

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، امروز 10 آذرماه، در جلسه ستاد طرح مشارکت مردم در توسعه امنیت عمومی استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: این ستاد برای سیاستگذاری، راهبری و نظارت حوزه مشارکت مردم در توسعه امنیت عمومی است و بحث مشارکت‌ها باید در مجمع خیران استان و شهرستان‌ها پیگیری شود.

شجاعی بر مشارکت دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات حوزه نیروی انتظامی استان تأکید کرد و گفت: تا یک هفته آینده طی نشستی با حضور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اوقاف، شهرداری‌ها و شوراهای شهر، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سایر سازمان‌ها مباحث و مشکلات بررسی و حل خواهد شد.

وی در این نشست همچنین به  کمبودهای حوزه‌های نیروی انتظامی و فرماندهی مرزبانی نیز اشاره  کرد و افزود: باید کمبودها جمع‌بندی شوند تا در قالب تفاهم‌نامه‌های که بین وزارت کشور و فرماندهی نیروی انتظامی منعقد شده است با سرعت بیشتری تأمین شود.

شجاعی با بیان اینکه حضور و مشارکت ‌‌مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی صرفاً مادی نیست، افزود: در اساسنامه ستاد طرح مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی تعریف شده است که مردم می‌توانند با اطلاع‌رسانی به موقع به مراجع قانونی، مشارکت در بحث اشراف اطلاعاتی و کمک به نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به آنان در انجام وظایف خود کمک کنند.

شجاعی در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: با مشارکت مردم و انسجام اجتماعی بتوانیم استانی همراه با امنیت کامل داشته باشیم تا در سایه آن پیشرفت و آبادانی استان را تضمین کنیم.

انتهای پیام