صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۸۳۴۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

فرماندار زرندیه اظهار کرد: از شهرداران شهرهای این شهرستان می‌خواهم تا با پرداخت به موقع نیم درصد درآمدهای شهرداری‌ها مسیر رشد و توسعه فرهنگ کتابخوانی در شهرستان را هموار کنند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه، سیامک سلیمانی، فرماندار این شهرستان در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی که عصر روز گذشته، 9 آذر شهرستان زرندیه برگزار شد گفت: ضمن تسلیت شهادت دانشمند هسته‌ای، محسن فخری‌زاده، به انتخاب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان به عنوان انجمن برتر کشوری اشاره کرد و گفت: کسب این رتبه نتیجه تلاش‌های اعضای این انجمن در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی ضروت توجه به اشاعه فرهنگ مطالعه را یادآور شد و افزود: برای بالابردن سرانه مطالعه در کشور همه باید همت کنند و حتی از افزایش مطالعه در روستاها غفلت نکنیم. از شهرداران شهرهای شهرستان زرندیه می‌خواهم تا با پرداخت به موقع نیم درصد درآمدهای شهرداری‌ها مسیر رشد و توسعه فرهنگ کتابخوانی در شهرستان را هموار کنند.

احمد جوانمرد، رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی زرندیه، هم در حاشیه این جلسه با اشاره به شرایط کرونایی و قرنطینه خانگی گفت: درست است که از شرایط پیش آمده راضی نیستیم، اما می‌توان از این فرصت برای ارتقای سرانه مطالعه بهره برد.

وی از اجرای طرح «یارمهربان،همدم روزهای قرنطینه» در این شهرستان خبر داد و افزود: مردم می‌توانند با ثبت‌نام در این طرح کتاب مورد علاقه خود را درب منزل تحویل گیرند. کتاب‌ها در موضوعات مختلف و جذاب تهیه شده تا نوجوانان و کودکان در کنار خانواده اشتیاق به کتابخوانی پیدا کرده و این امر برای همیشه نهادینه شود.

انتهای پیام