صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۸۳۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴

طبق اعلام ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کروناویروس تا روز دهم آذرماه، 37 هزار و 699 نفر در زنجان به کرونا مبتلا شدند و 926 نفر جان باختند.

به گزارش ایکنا از زنجان، شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنجان بر اساس موارد مثبت یافته‌های آزمایشگاهی 37 هزار و 669 نفر ثبت شده که 31 هزار و 708 نفر از آن‌ها به شکل سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و در حال حاضر 563 نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری هستند.

امروز در دهم آذرماه 178 نفر به جمع مبتلایان اضافه شدند که کار 38 نفر به بستری کشیده شد و 7 نفر جان خود را از دست دادند. تا کنون 4 هزار و 817 نفر از موارد بستری بهبود یافته و مرخص شدند و 926 نفر هم فوت کردند.

به گفته علیرضا آرمانی‌کیان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان طی گذشت 7 روز از اعمال محدودیت‌های کرونایی آمار ابتلا و بستری کرونایی در استان زنجان سیر مختصر نزولی داشته است و مردم با رعایت بهتر و بیش‌تر پروتکل‌های بهداشتی و تغییر رنگ وضعیت شهرستان‌ها، می‌توانند به کار و فعالیت خود ادامه دهند و با ویروس کرونا نیز مقابله کنند.

وی با اشاره به اینکه در موج سوم انتشار این ویروس میانگین سنی مبتلایان به کرونا حدود ۱۰ الی ۱۲ سال پایین‌تر آمده و جهش آن سرعت انتقال را بالا برده است، تصریح کرد: در این مدت آمار ابتلا در بین جوانان افزایش داشته ولی فوتی‌ها همچنان در سنین بالا بیشتر است.

این مسئول به تهیه تعداد محدودی کیت‌ سریع تشخیص کرونا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تعداد دیگری نیز تا پایان این هفته وارد استان خواهد شد تا در طرح شهید سلیمانی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام