صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۸۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جشنواره امام رضا(ع) خوراک فکری مناسبی برای رسانه‌ها مهیا می‌کند، گفت: برای فرهنگ‌سازی به ویژه ترویج سبک و سیره رضوی، رسانه قدرتمندترین ابزار است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، امیرحسین بانکی‌پور فرد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در خصوص عملکرد رسانه و فعالان فرهنگی در توسعه و ترویج سیره رضوی، اظهار کرد: اگر بخواهیم در سطح جزء به این قضیه نگاه کنیم، آنچه مسلم است وقتی این دوران را با گذشته مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم آستان قدس رضوی نسبت به قبل در این زمینه عملکرد خوبی داشته و در این باره کارهای تبلیغی و ترویجی مطلوبی انجام داده است، اما در سطح کلان و اینکه آیا توانسته‌ایم در معادلات فرهنگی کشور تأثیری داشته باشیم باید بگویم کاری صورت نگرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه هنوز آن‌طور که باید و شاید سیره رضوی به‌صورت فرهنگ در جامعه و خانواده‌های ما پیاده نشد. عنصر فرهنگ‌سازی بیشتر در دست رسانه‌هاست اما تاکنون موفق به استفاده از این پتانسیل قوی به طور جدی در ترویج آموزه‌ها و سیره رضوی نشده‌ایم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: در سطح کلان برای اینکه سیره رضوی را در سطح جامعه فرهنگسازی کنیم باید با قدرتی بیشتر از ظرفیت رسانه استفاده کنیم به عنوان مثال به سینما و تلویزیون که مخاطب بیشتری دارد ورود پیدا کنیم.

بانکی‌پور فرد گفت: باید آستان قدس رضوی با ارائه فیلمنامه و سوژه‌هایی به رسانه ملی و دیگر اصحاب جراید به آنان خوراک فکری در راستای فرهنگ و سیره رضوی بدهد تا با جدیت تمام در تحقق این مهم قدم بردارند و این جشنواره تا حدودی می‌تواند زمینه را برای ارائه خوراک فکری فراهم کند.

انتهای پیام