صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۸۵۹۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱

«همکاری مشترک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان قرآنی دانشگاهیان» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 11 آذرماه 99 اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز چهار خبر با عناوین «مهدوی ارفع: امام محله باید در تمام اصناف یار و شبکه داشته باشد»، «پایان فصل سرد روایتی از بانوی رها‌یافته از فرقه بهائیت+تیزر»، «۵۶ حافظ کل قرآن آزمون ترنم ‌وحی را با موفقیت پشت سر گذاشتند» و « ترتیل صفحه ۵۶۰ قرآن کریم+فیلم و متن آیات» منتشر کرده است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز پنج خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «همکاری مشترک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان قرآنی دانشگاهیان» آمده است: با همکاری اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وبیناری با موضوع «برگزاری نمایشگاه مجازی هنر قرآنی در خارج از کشور» با حضور محمدعلی کیانی، مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور، محمدتقی امینی، رایزن فرهنگی کشورمان در ایتالیا و حسنی، رییس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور جهاد دانشگاهی و مدیرعامل خبرگزاری ایکنا در بستر فضای مجازی برگزار شد. کیانی در راستای توسعه و ترویج مفاهیم قرآنی در سطح بین‌الملل به ویژه منطقه جهان اسلام با تشریح ظرفیت‌های کلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تعاملات فرهنگی بین‌المللی، ویژگی‌‌های شاخص نمایندگی‌های فرهنگی کشورمان را عنوان و بر لزوم توجه بیش از پیش به فعالیت‌های فرهنگی در بخش قرآنی تأکید کرد.

مدیرکل همکاری‎های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور گفت: تعامل و هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی به ویژه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا نقش بسزایی در این حوزه داشته است. زمینه‌سازی و پیگیری به منظور بومی‌سازی فعالیت‌های قرآنی در کشورهای مختلف و برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های قرآنی در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مورد تأکید است. در سنوات گذشته نیز جشنواره قرآنی در چندین کشور برگزار شد و مورد استقبال مسلمانان و جامعه میزبان قرار گرفت، لذا این اداره‌کل آمادگی برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی در شرایط ویژه کنونی در بستر فضای مجازی در چندین کشور را دارد.

حسنی، رییس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور جهاد دانشگاهی با استقبال از همکاری همه‌جانبه در زمینه فعالیت‌های قرآنی در بخش بین‌الملل، به تشریح رویکرد و ظرفیت‌های شاخص این سازمان پرداخت. امینی، رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته از سوی این نمایندگی فرهنگی ارائه و بر لزوم برگزاری جشنواره و نمایشگاه قرآنی در فضای مجازی تأکید کرد. خانم کامیاب، معاون بین‌الملل سازمان فعالیت‌های قرآنی با بیان چگونگی برگزاری جشنواره هنر قرآنی و جزئیات فنی و ظرفیت‌های برگزاری نمایشگاه، آمادگی امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان فعالیت‌های قرآنی و خبرگزاری ایکنا و در اختیار گذاشتن محصولات خبرگزاری در زمینه قرآنی را اعلام کرد. فاضل کوهانی، معاون مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور نیز گزارشی درباره برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌های قرآنی در کشورهای مختلف ارائه داد.

چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «تنوع‌بخشی به ساختارهای تلاوت در برنامه همخوانی و ترجمه»، «نقش فقه سیاسی پویا در بهبود وضعیت عدالت در حوزه‌های دیگر»، «رونمایی از پوستر هفتمین جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری»/دعوت اوقاف از هنرمندان برای ارسال آثار» و «ویدئو / اسناد تازه از تقسیم ارث و اجاره در زمین «وقفی»!» هستند.

ایرنا

«استعدادهای فرهنگی و هنری در طرح ایران قوی کشف می‌شود» عنوان تنها خبر صفحه معارف خبرگزاری ایرنا در روز جاری است.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «معرفی کتاب‌های مرجع و تخصصی قرائت قرآن و حفظ در برنامه «ق مثل قلم»» آمده است: در راستای نهضت تولید برنامه‌های کوتاه رادیو قرآن، برنامه جدیدی با عنوان «ق مثل قلم» به معرفی کتاب‌های مرجع و تخصصی در حوزه مباحث مربوط به علوم قرائت قرآن و حفظ می‌پردازد. این برنامه کاری از گروه آموزش رادیو قرآن است که به تهیه کنندگی و نویسندگی فاطمه گنجی و با اجرای محمد مطلب روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۹:۴۰ به روی آنتن می‌رود.

یادآور می‌شود، رادیو قرآن در اقدامی به تولید برنامه‌های کوتاه رادیویی با موضوعات قرآنی و معارفی پرداخته و این برنامه‌های کوتاه قرار است برای پخش در اختیار همه شبکه‌های رادیویی قرار گیرد.

در خبری دیگر با عنوان «تنوع بخشی به ساختارهای تلاوت در برنامه همخوانی و ترجمه» می‌خوانیم: در راستای نهضت تولید برنامه‌های کوتاه در رادیو قرآن برنامه‌ای با عنوان «همخوانی و ترجمه» تهیه و در حال پخش است. این برنامه به جهت تنوع‌بخشی به ساختارهای تلاوت، از بُعد آموزشی استمرار و تکرار آیات، ترویج فرهنگ جمع خوانی و تأکید بر توجه به مفاهیم همزمان با تلاوت تهیه شده است.

هر جزء از قرآن در ۲۰ قسمت (در مجموع ۶۰۴ قسمت) و هر جزء با صدای یکی از گویندگان برجسته رسانه ملی تقدیم شنوندگان می‌شود. کل قرآن کریم نیز از سوی گروه همخوانی میعاد قم قرائت و در این برنامه پخش می‌شود. این برنامه کاری از گروه تلاوت رادیو قرآن است که هر روز ساعت ۱۸:۱۰ به تهیه‌کنندگی فاطمه قاسم‌آبادی به روی آنتن می‌رود.

دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «مهلت ثبت نام نهمین دوره طرح ملی تلاوت پایان یافت» و «همکاری برای برگزاری نمایشگاه مجازی هنر قرآنی در خارج از کشور» هستند.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز هیچ خبری منتشر نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

تنها خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری «‌تواضع، ثمره علم و دانش است» است.

انتهای پیام