صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۴۱۵۹۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵

فرمانده سپاه ناحیه اهر تولید و ایجاد ایده‌های نوآورانه و خلاقانه را گامی مهم در توسطه کشور و همچنین زیربنایی مناسب در جهت تحقق چشم انداز پیشرفت کشور برشمرد.

سرهنگ پاسدار موسی صفی، فرمانده سپاه ناحیه اهر،  در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان شرقی، تولید و ایجاد ایده‌های نوآورانه و خلاقانه را گامی مهم در توسطه کشور و همچنین زیربنایی مناسب در جهت تحقق چشم انداز پیشرفت کشور برشمرد.

وی گفت: هفته پژوهش، بزرگترین رویداد پژوهشی و فرصتی مغتنم برای مسئولان و مدیران جهت تقدیر از پژوهشگران پرتلاش و ارج نهادن به مساعی ارزشمند علمی دست اندرکاران این حوزه است.

صفی، ضمن تاکید بر توجه ویژه به این قشر علمی و فعال جامعه افزود: اندیشمندان با ایده‌های خلاقانه و نوآوری‌های خود می‌توانند گام‌های موثری در حل مشکلات کشور برداشته و زیربنای مناسبی جهت تحقق چشم انداز پیشرفت ایران اسلامی باشند.

فرمانده ناحیه سپاه اهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پژوهش و توسعه علم در کشور گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به منظور گسترش فرهنگ پژوهش و اعتلای دانایی در جامعه و ارج نهادن به مقام شامخ پژوهشگران، ۲۵ آذر از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به نام روز پژوهش نامگذاری شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری «گفتمان علمی» را گفتمان مسلط و غالب جامعه دانسته و برپایه روایت شریفه «اَلعِلمُ سُلطانٌ» علم را به مثابۀ ابزار اساسی قدرت کشور بر‌شمرده و آغاز توصیه خود در بیانیه گام دوم را، برای دستیابی به تمدِن نوین اسلامی، بر مدار علم و پژوهش قرار داده است و بر این اساس پژوهش و تولید علم یکی از ماموریت‌های ویژه بسیج بوده و استفاده از طرح، ایده و راهکارهای نخبگان علمی بسیج گره گشای بسیاری از چالش ها و مشکلات موجود کشور است.

انتهای پیام