صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۴۲۱۳۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

براساس اعلام رسانه‌های آلمانی، یکی از مساجد ایالت بادن وورتمبرگ این کشور هدف حمله نژادپرستانه افراد ناشناس قرار گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی ۲۱، عده‌ای ناشناس به مسجد «الفاتح» وابسته به اتحادیه اسلامی ترکیه در شهر سانتهایم ایالت بادن وورتمبرگ واقع در جنوب غربی آلمان حمله کردند و با ترسیم صلیب مسیحیان و نوشتن عبارات نژادپرستانه بر روی دیوار مسجد و تخریب تابلوی آن به این مکان مقدس بی‌حرمتی کردند.

علی اوزدمیر، رئیس انجمن اسلامی این مسجد، در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی در این باره گفت: نمازگزاران به هنگام ورود به مسجد برای اقامه نماز صبح، مشاهده کردند که بر روی یکی از دیوارهای مسجد صلیبی کشیده شده و در ۸ نقطه از این دیوار عبارات ضد مسلمانان نوشته شده است. 

اوزدمیر با ابراز تأسف عمیق از این حمله نژادپرستانه گفت: ما 30 سال است که با احترام متقابل و با شفافیت کامل در سانتهایم زندگی می‌کنیم و می‌خواهیم همه در شهر با آرامش زندگی کنند.

وی با بیان اینکه این مسجد در سال 2019 نیز مورد حمله مشابهی قرار گرفت و عاملان آن هنوز بازداشت نشده‌اند، مقامات آلمان را به دستگیری عاملان این حمله فراخواند و توضیح داد که پلیس محلی بلافاصله پس از اطلاع از این حمله، تحقیقات در مورد پرونده را آغاز كرده است.

یادآور می‌شود، در ژوئیه سال 2019 فقط طی ۱۰ روز، هشت حمله به مساجد در آلمان انجام شد که ۶ مورد از این حملات به مساجد وابسته به اتحادیه اسلامی ترکیه و یک مورد متعلق به عرب‌ها بود.

در سال‌های اخیر آلمان شاهد تشدید اسلام‌هراسی به دلیل تبلیغات جنبش‌ها و احزاب راستگرای افراطی در این کشور بوده است. 4.7 میلیون نفر از جمعیت 81 میلیون نفری این کشور مسلمان هستند که حدود سه میلیون نفر از آنها ترک‌تبارند؛ پس از فرانسه، آلمان دومین کشور اروپای غربی است که بیشترین تعداد مسلمانان در آنجا زندگی می‌کنند.
انتهای پیام