صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۴۷۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶

در دیدار رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، طرفین بر توسعه فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در منازل تأکید کردند.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور دیدار کرد. این دیدار در روز دوشنبه ۲۲ دی‌ماه و با حضور مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و محمدی، مدیرکل برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات سازمان تبلیغات اسلامی در محل سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در این دیدار، رییس سازمان دارالقرآن الکریم، گزارشی از فعالیت‌های قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم در یک‌سال گذشته به‌ویژه در حوزه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی، رصد و پایش موسسات، مواسات، فعالیت در حوزه مجازی و نیز رویکرد جدید در زمینه تعلیم و تربیت را به حجت‌الاسلام خاموشی ارائه کردند.

در ادامه، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بر اهمیت توسعه فعالیت‌های قرآنی و نیز عجین بودن قرآن با فرهنگ هیئات اشاره و تأکید کرد: نباید محتوای برنامه هیچ مسجد و هیئتی خالی از قرائت، کرسی تلاوت و فعالیت‌های قرآنی باشد.

حجت‌الاسلام خاموشی، سازمان دارالقرآن الکریم را کانون فعالیت‌های قرآنی در شبکه‌های اجتماعی بر شمرد و توسعه فرهنگ و آموزه‌های قرآنی را در منازل ضروری دانستند و گفت: باید این فرهنگ در حوزه‌های مدنی، هیئت‌ها و تشکل‌ها نیز توسعه پیدا کند.

وی با تأکید بر توسعه ترجمه و تفسیر آیات، خواستار ارتباط بیشتر سازمان دارالقرآن الکریم با دانشگاه علوم قرآنی سازمان اوقاف در حوزه پژوهشی شدند و در پایان بر لزوم راه‌اندازی جلسات تفسیر قرآن کریم در استان‌ها و شهرستان‌ها تأکید کرد.
 
در ادامه این نشست، راهکار‌های همکاری و تعامل بیشتر دو دستگاه بررسی و در این مورد بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام