صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۴۹۲۹۸
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

مسئول گروه جهادی صدرالاسلام بندرخمیر از تجهیز بیمارستان این شهرستان با راه‌اندازی کمپین مردمی مقابله با کرونا خبر داد.

سیدحسان قتالی، مسئول کمیته دانش‌آموزی و گروه جهادی مجتمع دینی اهل سنت صدرالاسلام بندرخمیر، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: مجتمع صدرالاسلام، مجتمعی دینی است که در حوزه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی به آموزش‌های دینی و قرآنی مشغول است.

وی افزود: گروه جهادی این مجتمع، فعالیت‌های مختلفی به خصوص در حوزه دانش‌آموزان انجام می‌دهد. برگزاری کلاس‌های علمی برای دانش‌آموزان متوسطه اول، دوم و پشت کنکوری‌ها،  برگزاری کارگاه‌های علمی و عملی مهارت‌های ارتباطی، زندگی و اخلاق، تولید محتوای دینی و قرآنی مجازی شامل عکس‌نوشته، اینفوگرافی، موشن‌گرافی و فیلم، شناسایی نخبگان علمی، ورزشی و قرآنی و حمایت آن‌ها، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری و قرآنی، فعالیت‌های اجتماعی و عمرانی در حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل، آماده‌سازی کودکان برای ورود به مدرسه حفظ قرآن، برگزاری مراسم ملی و مذهبی و اردوهای دانش‌آموزی از جمله فعالیت‌هایی است که این گروه جهادی انجام می‌دهد.

مسئول گروه جهادی صدرالاسلام بندرخمیر تصریح کرد: در حوادث طبیعی مختلفی از جمله زلزله کرمانشاه، سیل خوزستان و جاسک به جمع‌آوری و توزیع کمک‌های نقدی و غیرنقدی بین مردم آسیب‌دیده پرداختیم. طی هفته جاری در اثر زمین‌لرزه‌های متعدد، شهرستان‌های بندرخمیر و بندرلنگه به لرزه درآمدند و دو منزل در یکی از روستاهای بندرخمیر تخریب شدند که سریعاً برای بازسازی این منازل اقدام کردیم. همچنین حدود 50 چادر اسکان اضطراری بین مردم زلزله‌زده توزیع کردیم. خوشبختانه مردم بندرخمیر اعتماد خوبی به این گروه جهادی پیدا کرده‌اند و مشارکت قابل توجهی در فعالیت‌های ما دارند. هر بار در هر زمینه‌ای کمکی طلب کردیم همراه ما بوده‌اند و هستند.

قتالی عنوان کرد: ما کودکان را از سن 5 تا 12 سالگی تحت تعلیم تجوید و روخوانی قرآن قرار داده و برای ورود به مدرسه حفظ قرآن بندرخمیر که تاکنون بیش از 450 حافظ کل قرآن از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند، آماده می‌کنیم. یکی دیگر از فعالیت‌های مهم ما راه‌اندازی کمپین مردمی مقابله با کرونا بوده که به واسطه آن بیش از 800 میلیون تومان وجه نقد جمع‌آوری و در راستای تجهیز و فعال کردن بخش آی‌سی‌یو بیمارستان بندر خمیر، استفاده شده است.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه دهه فجر قرار گرفتیم در صورت اخذ مجوز از ستاد کرونا، برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری جشن انقلاب، حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن، برگزاری مسابقات مختلف قرآنی، ورزشی، کتاب‌خوانی، داستان‌نویسی و عکس‌نوشته را خواهیم داشت.

انتهای پیام