صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۰۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰

مدیركل آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه نماز برترین مكتب عالی تربیت است، گفت: هر گاه نماز با آدابش انجام شود، زمینه‌ساز تحقق همه خوبی‌هاست.

به گزارش ایكنا از فارس، فرهاد اسماعیلی، مدیركل آموزش و پرورش فارس، امروز، هشتم بهمن‌ماه در ششمین اجلاس نماز این استان با بیان اینكه در این اداره‌كل با مبنای خاصی در زمینه ترویج نماز گام برمی‌داریم، گفت: اگر به آیات اول سوره مؤمنون توجه كنیم، مشاهده می‌كنیم كه در این سوره خداوند تأكید كرده است كه مؤمنان قطعاً رستگار می‌شوند و رستگاری آن‌ها را در 7 ویژگی اعلام می‌كند كه 5 ویژگی آن در نماز است.

وی با تأكید بر اینكه در آموزش و پرورش نگاهی عمیق به مبحث نماز شده است، گفت: خشوع در نماز زمانی رخ می‌دهد كه نگاه توحیدی به نظام خلقت وجود داشته باشد. کسی که خداوند را قدرت مطلق می‌داند بندگی هیچکس را نکرده و بر همین اساس مبنای ما این است که تمام دروس و سرفصل‌ها با نگاه توحیدی برای تربیت عبد صالح باشد.

اسماعیلی بیان كرد: وقتی دانش‌آموزی فیزیک یا علوم دیگری می‌خواند باید متوجه شود که شروع‌کننده همه امور در جهان هستی خداست و به تبع آن در نمازش خشوع رخ می‌دهد و این اولین گام یک مؤمن برای رستگاری است.

مدیركل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه در مدارس بحث اقامه نماز ، آداب و اذکار آن با تلاش همه در حال آموزش است، گفت: نماز برترین مكتب عالی تربیت است و هر گاه با آدابش انجام شود، زمینه‌ساز تحقق همه خوبی‌هاست.

وی اظهار كرد: وقتی نظام 3 . 3 . 6 در آموزش و پرورش اجرا شد، بسیاری از نمازخانه‌های مدارس  جای خود را به کلاس درس دادند اما تلاش شد تا كلاس‌ها ساخته شده و نمازخانه‌های مدارس احیا شود.

اسماعیلی همچنین به فعالیت‌های اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس اشاره کرد و گفت: قرآن، نماز و عترت مربوط به همه همکاران ماست و تاکنون در این زمینه موفق به کسب رتبه‌های برتر مختلف در كشور شده‌ایم.

مدیركل آموزش و پرورش فارس از فعالیت كانال‌های مختلف حوزه نماز، قرآن و عترت در شبكه شاد خبر داد و گفت: در زمان شیوع کرونا هیچ فعالیت تربیتی به خصوص در محوریت نماز تعطیل نشد بلكه چندین برابر هم شد.

وی راه‌اندازی پویش‌های مختلف نماز را از دیگر فعالیت‌های این اداره‌كل برشمرد و گفت: مبنای كار ما این است كه از بحث هنر در زمینه ترویج نماز استفاده كنیم.

انتهای پیام