صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۰۴۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
برخط جامعه /

سرویس اجتماعی ایکنا، در هفته‌ای که گذشت اخبار مختلفی در رابطه تأمین مسکن نیازمندان، فعالیت‌های جهادی، زمان از سرگیری سفر‌های عتبات عالیات، آخرین وضعیت کرونا در کشور و ... را پوشش داد.

به گزارش ایکنا، سرویس اجتماعی خبرگزاری ایکنا، در هفته‌ای که گذشت اخبار مختلفی در رابطه تأمین مسکن نیازمندان، فعالیت‌های جهادی، اعلام زمان از سرگیری سفر‌های عتبات عالیات، آخرین وضعیت کرونا در کشور و ... را پوشش داد.


همکاری بنیاد مستضعفان با کمیته امداد برای تأمین ۱۰ هزار مسکن نیازمندان

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان از همکاری با کمیته امداد برای تأمین ۱۰ هزار مسکن ویژه مددجویان خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر توانمندسازی محرومان در دستور کار مسئولان کمیته امداد بوده است و این نهاد سابقه درخشانی در این زمینه دارد، امیدواریم مجلس و دولت در راستای تقویت اعطای وام‌های قرض‌الحسنه به ما کمک کنند.
 

طراحان لباس، امید و شادی را به جامعه ایران هدیه کنند

سیده‌مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از طراحان و تولیدکنندگان کشور خواست با حضور پرشور در جشنواره مد و لباس فجر و ارائه طرح‌های بدیع و هنرمندانه، امید و شادی را به جامعه ایران هدیه کنند.

چه زمانی سفر‌های زیارتی به عتبات برقرار می‌شود

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اعلام تدوین پروتکل بهداشتی ویژه سفر به عتبات عالیات، گفت: در صورت تأیید این پروتکل سفر زیارتی به عراق با کاروان‌های سازمان حج و زیارت انجام می‌شود.

جایزه جهانی خشت طلایی در تقویم بین‌المللی قرار گرفت

غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه رویه‌سازی شرط اصلی حضور پروژه‌های مختلف در جشنواره امسال بوده است، از قرار گرفتن جایزه جهانی خشت طلایی تهران در تقویم بین‌المللی خبر داد.

لزوم توجه به کارکرد‌های فرهنگی، تربیتی و رسانه‌ای لباس و پوشش

سید مجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی لباس کودک و نوجوان، لباس و پوشش را از چهار جهت نشانه و فرصت فرهنگی، ابزار تربیتی و رسانه‌ای، حائز اهمیت دانست و به تبیین آن پرداخت.

هشدار وزیر کشور در خصوص تبعات اجتماعی ـ روانی کرونا

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه نشست شورای اجتماعی کشور، گفت: بیماری کرونا آثار اجتماعی مثبت، منفی، کوتاه مدت و میان مدتی خواهد داشت که بی‌توجهی به این آثار می‌تواند تبعات روانی و اجتماعی داشته باشد و تأثیرات بسیار مهم و گاهی منفی در زندگی مردم داشته باشد.

واکنش وزیر آموزش و پرورش به حادثه آتش‌سوزی کانکس معلمان

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش درباره حادثه آتش سوزی کانکس معلمان سردشتی با بیان اینکه این موضوع یک حادثه بود، گفت: اولویت اول این است که تمام دانش‌آموزان از امکان آموزش برخوردار باشند. در گام دوم باید برای اصلاح فضای آموزشی اقدام کنیم. متناسب با افزایش اعتبارات تلاش می‌کنیم فضا‌های آموزشی را بهبود بخشیم، تا کنون تمام مدارس خشت و گلی جمع‌آوری شدند، اما همچنان ۲۲ درصد فضا‌های آموزشی نیازمند توجه ویژه برای بازسازی و مقاوم‌سازی است.

مشکلات اصلی حکمرانی امر خیر در کشور 

محمدرضا اخضریان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه حاکمیت نگرش دولتی و تورم قوانین و تشکیلات از مهمترین موانع موجود در حکمرانی امر خیر در کشور هستند، بر واگذاری مدیریت این امور به مردم تأکید کرد.

یزد پایتخت صحیفه سجادیه ایران شد

طرح ملی «یزد پایتخت صحیفه سجادیه ایران» در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استان یزد، آغاز شد.

در این مراسم، عبدالهادی فقیهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی، ضمن قرائت دعای اول صحیفه سجادیه، گفت: دعا وجه مشترک همه ادیان الهی و جامع اساسی همه باورمندان به مبدأ خلقت، پیامبران الهی و رستاخیز آدمیان است که همه انبیاء و اوصیاء به آن فراخوانده‌اند و به طرق گوناگون، راه و رسم و نمونه‌های فرازمند آن را شناسانده اند.

طرح جامع پویش ملی زکات و توانایی ایجاد انگیزه در زکات‌دهندگان

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: طرح جامع پویش ملی زکات، یک خیز جمعی و راهی برای ترویج مؤثر فرهنگ زکات است که انگیزه‌های زکات‌دهندگان را افزایش می‌دهد.

توزیع ۱۹۲ میلیارد تومان بسته‌های بهداشتی و حمایتی میان نیازمندان

مجتبی عبداللهی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران ضمن تشریح طرح‌های هشت گانه این سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون، از توزیع بیش از ۱۹۲ میلیارد تومان بسته‌های بهداشتی و حمایتی در میان محرومان خبر داد.
 

همکاری‌های علمی و فرهنگی جهاددانشگاهی و بسیج سازندگی افزایش می‌یابد

تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و سازمان بسیج سازندگی، با هدف ایجاد و توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی امضا شد.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: مجموعه توانمندی‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف و نیز گستره جغرافیایی فعالیت این نهاد و مهم‌تر از هر چیز روحیه جهادی این مجموعه، می‌تواند همفکری خوبی بین دو نهاد بسیج سازندگی و جهاددانشگاهی در جهت توسعه کشور رقم بزند و اگر این دو مجموعه در کنار هم قرار گیرند، یقیناً هم‌افزایی خوبی برای توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر کشور اتفاق می‌افتد.

حمایت مسئولان راه را برای فعالیت گروه‌های جهادی نوپا هموار می‌کند

علی حبیبی، مدیر گروه جهادی شهید حبیبی استان همدان با بیان اینکه حمایت مسئولان راه را برای فعالیت گروه‌های جهادی نوپا هموار می‌کند، گفت: نبود حمایت دولت در تخصیص اعتبار به گروه‌های جهادی، یکی از موانع اصلی بر سر راه فعالیت آنهاست.
 

اعطای تسهیلات کرونایی به کارگزاران و دفاتر خدمات زیارتی

محمد آزاد، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت با اشاره به مشکلات دفاتر خدمات زیارتی در جریان شیوع کرونا به دلیل تعطیلی سفر‌های زیارتی، گفت: مرحله دوم پرداخت تسهیلات کرونایی به کارگزاران و دفاتر خدمات زیارتی محقق شد.

بی‌خبری از برگزاری حج تمتع ۱۴۰۰

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه عربستان هیچگونه اطلاعیه و اخباری در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری حج آینده منتشر نمی‌کند، گفت: در این موضوع همچنان بی‌خبری وجود دارد.
 

از رفع نیاز بیماران کرونایی تا ساخت خیریه‌ای درمانی در جوار امامزاده

فرهاد حدادیان، تولیت آستان امامزاده علی‌اکبر (ع) چیذر با تأکید بر اینکه تلاش کرده‌ایم به این فرموده مقام معظم رهبری که امامزاده‌ها باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند جامه عمل بپوشانیم، گفت: در راستای وقف علمی و فرهنگی، طرحی پیگیری شده و قرار است خیریه‌ای درمانی در جوار امامزاده راه‌اندازی شود که همزمان با ولادت حضرت فاطمه (س) به بهره‌برداری می‌رسد.


با حذف غربالگری مادران باردار موافق نیستم

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ضمن تشریح دستاورد‌های دولت در امور زنان، تصریح کرد: به هیچ عنوان با حذف غربالگری برای مادران باردار موافق نیستم.


ضرورت شناسایی طلبه‌های فداکار در اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان

عادل تقوی، مدیرکل فرهنگی جهاددانشگاهی در جلسه شورای سیاستگذاری آیین اعطای تندیس فداکاری با تأکید بر لزوم شناسایی طلبه‌های فداکار و اهدای تندیس فداکاری به آن‌ها گفت: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در تدوین برنامه‌های آیین اعطای تندیس فداکاری در این دوره، بر این نکته تأکید داشته که امسال نشان ویژه شهید سلیمانی به افراد برگزیده این دوره اعطا شود.
 

خروج تمامی شهرهای کشور از وضعیت قرمز کرونایی

در هفته‌ای که گذشت تمامی شهر‌های کشور از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند در همین حال هفتمین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در کشور شناسایی شد. از سوی دیگر وضعیت مرگ و میر‌های کرونایی در کشور همچنان دو رقمی است.
انتهای پیام